Je had vast snel blauwe plekken met zo'n lage vitamine K. Zou dat tekort te maken kunnen hebben met de werking van je alvleesklier? Die verteert vetten niet goed. En 4 vitamines zijn in vetten oplosbaar: K, A, D en E. Dus dan loop je kans dat je daar tekorten van krijgt.
https://www.mlds.nl/chronische-ziekten/alvleesklierontsteking-chronische/ En er kan een link zijn met coeliakie (elk orgaan en elk stukje weefsel kan door coeliakie ontstoken raken), maar het kan ook los staan van coeliakie...
Raar van dat roken, ja. Je zou je slechter moeten voelen als je pancreas erop reageert...
Bij coeliakie beschermt roken tegen de symptomen (niet tegen de darmschade), er zijn mensen die stoppen met roken en dan klachten merken van coeliakie (en die eerst niet wisten dat ze coeliakie hadden).
Ik kan me voorstellen dat een alvleesklierontsteking ook vermoeidheid kan veroorzaken... maar ik ben geen expert op dat gebied.
Je kan aan je huisarts vragen om je bloed te checken op coeliakie antistoffen, als je meer zekerheid wilt.
De klachten bij coeliakie zijn erg verschillend, ik zag pas een Amerikaans onderzoek waarbij 30% van de kinderen op het moment van de diagnose obstipatie had, 24% diarree en bij de rest was de ontlasting normaal.
Succes met je zoektocht!