Auteur Topic: Glutenvrije etenswaren, versturen naar Amerika.  (gelezen 2900 keer)

Cedonulli

• Newbie
  • *
Glutenvrije etenswaren, versturen naar Amerika.
« Gepost op: december 08, 2016, 18:26:37 »
Hallo Allemaal!

Helaas heb ik weinig kennis van Coeliakie, of van Glutenvrij eten.
Ik heb echter wel een Amerikaanse vriendin die deze ziekte wel heeft.

Nu wil ik deze vriendin verrassen met typische Nederlandse etenswaren, die uiteraard wel Glutenvrij dienen te zijn.
Ik heb een website gevonden (heimweewinkel.nl) waar ik typische Nederlandse dingen kan bestellen en deze over de hele wereld kan laten versturen, echter hebben ze de niet de moeite genomen erbij te vermelden of het on Glutenvrije producten gaat. Ik ben best bereid om met de nodige research te kijken wat ik daar zou kunnen bestellen, maar het leek me zeker niet onverstandig om eens aan mensen te vragen die er dagelijks mee worden geconfronteerd, of zij wellicht ideetjes hebben die dat een stuk eenvoudiger, en niet te vergeten, veiliger kan maken.

Mijn vraag is dus of er hier mensen zijn met goede tips zodat ik mijn vriendin kan verrassen met Nederlandse etenswaren zonder haar ziek te maken?

Alvast super bedankt voor jullie tijd!

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Glutenvrije etenswaren, versturen naar Amerika.
« Reactie #1 Gepost op: december 08, 2016, 19:09:23 »
Hoi,

Kun je misschien een lijstje maken van de dingen die je wilt versturen?
Ik zat er aan te denken dat het misschien handiger is als je bij de AH of Jumbo zelf dingen haalt en in een pakket stopt. Dan kun je namelijk ook glutenvrije stroopwafels kopen, dat lijkt me wel zo leuk! Die vind je meestal niet in heimweewinkels.
Als je vertelt wat je wilt kopen, dan kunnen wij dingen noemen die kunnen. Ik neem aan dat je bijvoorbeeld dropjes wilt versturen. Venco kan meestal niet, maar bijvoorbeeld wel de kokindjes en katjes van Katja, de zwart-witjes van Venco en van Haribo de dropkrakelingen (en nog meer varianten, dus geef maar aan wat je zoekt!).

Super tof dat je zo'n pakket wilt maken!

Groetjes Marjolein
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #2 Gepost op: december 08, 2016, 22:36:02 »
Ik zou ook ervoor kiezen om zelf een doos te vullen met glutenvrije Nederlandse lekkernijen.
Dus ik vraag net als koekie8 aan welke producten je dacht?
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Cedonulli

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: december 09, 2016, 15:25:15 »
Super bedankt voor jullie reacties alvast!

Ik zat inderdaad aan drop te denken, en aan stroopwafels ook. Eventueel pindakaas, ik heb begrepen dat Calve glutenvrij is. Het gaat voornamelijk om een pakketje waarmee ze als het ware van Nederland kan proeven. Smeerkaas bijvoorbeeld, alhoewel ik eigenlijk niet zeker weet of dit überhaupt te versturen valt naar Amerika.

Zat zelf ook te denken aan gewoon winkelen en versturen inderdaad, maar dacht dat het wellicht mogelijk was een boodschappenlijst samen te stellen die ik gewoon online kan laten bezorgen, dan heb ik wat meer vertrouwen in een goede aankomst van de goederen :)

Bedankt nogmaals voor jullie tijd, ik ben al heel blij om te horen dat er wel drop versies zijn die in aanmerking komen :)

koekie8

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: december 09, 2016, 16:36:54 »
Ik vrees dat je online geen glutenvrije stroopwafels kunt selecteren, maar misschien ook wel, want ik zag dat zo'n expat shop ook AH huismerk producten verkoopt, dus misschien kunnen ze er wat in betekenen voor je.

Als je hieronder een lijstje plaats met de producten die je hebt uitgezocht (bijvoorbeeld welke soorten drop je zou willen versturen, kaneelstokjes, erwtensoep (die van Unox in pak mag, in zak mag niet)), dan kunnen wij aangeven welke producten die je uitgezocht hebt kunnen en welke niet. We helpen je graag!
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

Cedonulli

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: december 09, 2016, 17:51:43 »
Super, bedankt Koekie8.

Dat ga ik doen, kan even duren voordat ik alles compleet heb, maar als het zo ver is, kom ik hier zeker op terug!

Erwtensoep is trouwens een erg goed idee :)

Bedankt, en je leest me weer!

Ellie

• Gold Member
« Reactie #6 Gepost op: december 10, 2016, 13:28:58 »
Glutenvrije stroopwafels kun je kopen op diverse markten in het oosten van het land, via de marktkraam StroopwafelsXXL: http://www.stroopwafels-xxl.nl/
Ik heb verschillende merken stroopwafels uitgeprobeerd, o.a. die van Consenza en van Le Poole, maar die van Stroopwafels XXL benaderen de glutenhoudende stroopwafel toch het beste!
()_()
(^.^)
'(")(")'

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #7 Gepost op: december 10, 2016, 16:01:15 »
Bij AH kun je stroopwafels van Leev glutenvrij kopen. Ook bij stroopwafelkramen op diverse andere plaatsen in het land heb ik die glutenvrij stroopwafels waar Ellie het over heeft gezien. Als je  mazzel heb kun je bij AH uit het koopjesvak nog Consenza speculaasbrokken (sinterklaasproduct) kopen, die zijn echt net echt.

Cedonulli

• Newbie
  • *
« Reactie #8 Gepost op: december 13, 2016, 17:26:13 »
Dat zijn goede tips Ellie en JosjeC, daar heb ik veel aan, heel erg bedankt!