Auteur Topic: Pas op: wijziging receptuur AH magnetron maaltijd boerenkool met worst  (gelezen 2143 keer)

Ellie

• Gold Member
AH heeft de receptuur aangepast van ťťn van de weinige magnetron maaltijden die glutenvrij was: de stamppot boerenkool met rookworst van het eigen merk. Sinds de recente wijziging bevat deze gluten in de vorm van aroma. Super balen, want dit gerecht was al jaren glutenvrij en heel makkelijk om mee te nemen naar een LARP of een familiefeestje.

Ik ben nogal kwaad en teleurgesteld, omdat we dit niet op tijd door hadden. Het is mijn standaard maaltijd als we ergens gaan. Mijn vriend had deze maaltijd voor me gehaald dit weekend omdat we Sinterklaas gingen vieren bij zijn familie. Vorig jaar heb ik daar een dikke gluten fout gehad, vandaar even deze magnetron maaltijd. Pas toen we wilde gaan eten en ik de verpakking open maakte zag ik het op het etiket: bevat gluten. Gelukkig was de plaatselijke AH nog open en heeft hij een losse bak stamppot gehaald en een Unox rookworst. Uiteindelijk toch nog goed gekomen, maar dat heeft onnodig veel stress opgeleverd.

Zal ze ook even schrijven dat dit niet in lijn is met hun beleid: ze waren juist zo goed bezig om meer producten in het schap te hebben voor mensen met allergieŽn. Ook verdwijnen er steeds vaker allergenen uit hun producten. Domme zet om het dan weer toe te voegen aan een recept dat al jaren goed is.
()_()
(^.^)
'(")(")'

JosjeC

• Gold Member
Re: Pas op: wijziging receptuur AH magnetron maaltijd boerenkool met worst
« Reactie #1 Gepost op: december 05, 2016, 15:16:42 »
Ik had pas ook ontdekt dat de groenecurrymaaltijd die eerst glutenvrij was nu tarwebloem bevat. Ze hebben zeker een nieuwe productontwikkelaar ofzo.  En bij mijn AH hebben ze de maaltijden in die mandjes die glutenvrij waren uit het assortiment gehaald.

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.