Auteur Topic: Glutenvrije koeken van Leev  (gelezen 2309 keer)

Loekie

• Jr. Member
  • **
Glutenvrije koeken van Leev
« Gepost op: november 16, 2016, 07:32:20 »
Bij AH heb je van die pakjes met glutenvrije wafels van Leev. Dat ging altijd goed maar de laatste keer kreeg ik fikse darmklachten.
Sinds februari 2012 glutenvrij dieet.

JosjeC

• Gold Member
Re: Glutenvrije koeken van Leev
« Reactie #1 Gepost op: november 16, 2016, 14:29:51 »
Weet je 100% zeker dat je de glutenvrije had? Ze hebben ook een aantal soorten die niet glutenvrij zijn en die zitten in verpakkingen die heel erg lijken op de glutenvrije. Bij mijn AH heb ik ook wel eens niet glutenvrije in het glutenvrije schap aangetroffen (slecht oplettende vakkenvullers). En pas had iemand heel enthousiast een pakje voor me gekocht zonder door te hebben dat het de niet glutenvrije was.

Loekie

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: november 16, 2016, 18:22:08 »
Weet je 100% zeker dat je de glutenvrije had? Ze hebben ook een aantal soorten die niet glutenvrij zijn en die zitten in verpakkingen die heel erg lijken op de glutenvrije. Bij mijn AH heb ik ook wel eens niet glutenvrije in het glutenvrije schap aangetroffen (slecht oplettende vakkenvullers). En pas had iemand heel enthousiast een pakje voor me gekocht zonder door te hebben dat het de niet glutenvrije was.
Ja, 100% biologische en glutenvrij. Ik heb de verpakking nog.

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
« Reactie #3 Gepost op: november 16, 2016, 21:20:18 »
Vraag aan Leev hoe het zit; als ze welwillend zijn, testen ze deze batch voor je, ik weet niet of er nog wat in zit? Je kunt het ook melden bij de NCV of bij de NVWA (en een klacht indienen dat het mogelijk gluten bevat). Kan het ook nog het beleg zijn geweest?
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Loekie

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: november 17, 2016, 06:05:51 »
Vraag aan Leev hoe het zit; als ze welwillend zijn, testen ze deze batch voor je, ik weet niet of er nog wat in zit? Je kunt het ook melden bij de NCV of bij de NVWA (en een klacht indienen dat het mogelijk gluten bevat). Kan het ook nog het beleg zijn geweest?

Nee, het kan alleen ook nog de voorverpakte makreelfilet geweest zijn.
Ik vroeg me af wat jullie ervaring met deze koeken is.