Auteur Topic: Enquête PWS verband Coeliakie en vitamine D tekort  (gelezen 1585 keer)

noapostma

• Newbie
  • *
Enquête PWS verband Coeliakie en vitamine D tekort
« Gepost op: november 09, 2016, 15:56:58 »
Wij zijn leerlingen van het Gymnasium Haganum in Den Haag; Anne, Elmira en Noa. Voor ons profielwerkstuk onderzoeken wij het verband tussen vitamine D tekort en coeliakie. Hiervoor voeren wij een onderzoek uit en wij hopen resultaten te krijgen met deze enquête. Het zou erg fijn zijn als u mee zou willen werken met deze enquête. Het kost maar een minuutje! Bij voorbaat dank!

http://www.survio.com/survey/d/A9M4I6Y7G1A9A2Y4V

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Mijn zoon (21) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Weidelied

• Jr. Member
  • **
Re: Enquête PWS verband Coeliakie en vitamine D tekort
« Reactie #2 Gepost op: november 09, 2016, 23:24:03 »
nog 1 tip: veel mensen met coeliakie hebben osteopenie of osteoporose. Dan krijg je automatisch extra calcium en vitamineD tabletten (Calcichew) voorgeschreven als behandeling, ongeacht of je een vitamine D tekort hebt (gehad). Da kan jullie resultaten beïnvloeden.

grt. Lidewij

noapostma

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: november 09, 2016, 23:38:51 »
nog 1 tip: veel mensen met coeliakie hebben osteopenie of osteoporose. Dan krijg je automatisch extra calcium en vitamineD tabletten (Calcichew) voorgeschreven als behandeling, ongeacht of je een vitamine D tekort hebt (gehad). Da kan jullie resultaten beïnvloeden.

grt. Lidewij

Beste Lidewij,

Bedankt! Maar volgens mij is gebrek aan calcium, wat leidt tot osteoprose, een gevolg van vitamine D tekort. Daarom hebben wij dit aspect weggelaten. Maar bedankt voor het invullen:)

Groet,

Noa

*Gadget*

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: november 25, 2016, 10:02:52 »
Ik heb nog een opmerking .

Dit zou ook van invloed kunnen zijn als het in de enquête zou worden opgenomen.
Naast coeliakie heb ik ook een lactose intolerantie (dit gaat regelmatig samen.)
Met de vragen wat betreft de melkproducten kan ik niet het antwoord invullen wat voor mij van toepassing is.
Dit zou dan namelijk niets/geen moeten zijn.

Ik heb hem al wel ingevuld.
Sinds juni 2012 Glutenvrij/tarwezetmeelvrij en lactosevrij, dochter sinds augustus 2012 Glutenvrij.