Auteur Topic: Enquête over het glutenvrije dieet  (gelezen 1511 keer)

Anne

• Newbie
  • *
Enquête over het glutenvrije dieet
« Gepost op: november 08, 2016, 13:09:00 »
Hallo allemaal,

Ik zit nu in vwo 6 en ik maak een profielwerkstuk over coeliakie.
Ik heb een enquête gemaakt over het glutenvrije dieet en ik zou het heel erg op prijs stellen als zoveel mogelijk mensen van verschillende leeftijden die invullen. De enquête is anoniem en je hoeft dus geen gegevens (behalve je leeftijd) in te vullen en alle antwoorden worden alleen gebruikt voor in mijn pws. De enquête bestaat uit 27 vragen en het zal ongeveer 5 tot 15 minuten duren om in te vullen.
Mochten er vragen zijn of opmerkingen, dan hoor ik het graag!
Hier is de enquête: http://www.survio.com/survey/d/E5Q0O7V1N6K8F0T2Q

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
Anne

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Enquête over het glutenvrije dieet
« Reactie #1 Gepost op: november 10, 2016, 20:50:37 »
Ik hoop dat je veel respondenten krijgt!
Ik ben nieuwsgierig naar waarom je dit onderwerp gekozen hebt. Heb je zelf coeliakie?
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

Anne

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: november 11, 2016, 13:01:09 »
Dat hoop ik ook, ik heb nu al heel wat reacties, daar ben ik heel blij mee  :D 
Maar voor mijn profielwerkstuk geldt: hoe meer reacties, hoe beter.

Ik heb vorig jaar een masterclass allergie en autoimmuniteit aan de VU gedaan. Het ging daar vooral om coeliakie en toen hebben we veel geleerd over de medische kant van coeliakie. Daardoor kreeg ik steeds meer interesse in hoe mensen met coeliakie omgaan. Ik heb wel een tijdje glutenvrij gegeten (op doktersadvies voor iets anders), maar ik heb zelf geen coeliakie.

JoJ_91

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: november 11, 2016, 17:03:27 »
Ik heb m ingevuld. Deel je de resultaten ook met ons??
Veel succes
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

Anne

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: november 12, 2016, 20:24:37 »
Ja zal ik doen  :ja:

Anne

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: juli 04, 2017, 11:43:07 »
Een heeeele tijd geleden heb ik jullie gevraagd om mijn enquête in te vullen voor mijn profielwerkstuk over coeliakie. Ik heb ontzettend veel reacties gekregen, bedankt allemaal!
Door de enquête heb ik beter inzicht gekregen in hoe mensen denken over het leven met coeliakie en ik vond de antwoorden best verassend.
Ik heb in de bijlage de resultaten van de enquête, mochten jullie vragen of opmerkingen hebben zijn die van harte welkom! (Ik kan alleen niks meer veranderen want ik heb het al een tijd geleden ingeleverd en mijn cijfer gekregen)

Groetjes,
Anne

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #6 Gepost op: juli 10, 2017, 10:46:17 »
Leuk, Anne, dat je het nog even terugmeldt. Mooie rapportage! Je hebt vast een goed cijfer gekregen!  :duimop:
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.