Auteur Topic: Glutenvrij aankomen  (gelezen 3115 keer)

Helosh

• Newbie
  • *
Glutenvrij aankomen
« Gepost op: oktober 04, 2016, 20:46:01 »
Hallo,

Heeft iemand hier enige tips over hoe je het beste door glutenvrij te eten, alsnog kan aankomen? Ik heb al nutridrink ontvangen van de huisarts maar ik wil toch wat meer vet op de botten. Ik eet op het moment helemaal niet glutenvrij, wat ik eigenlijk wel zou moeten.

Alvast bedankt!

MathFox

• Sr. Member
  • WisVos
Re: Glutenvrij aankomen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 04, 2016, 21:03:54 »
Heb je last van coeliakie? Dan kan het zijn dat je eerst moet wachten tot je darmen hersteld zijn en je de voedingsstoffen uit je eten weer goed kunt opnemen.

Veel zoete en/of vette tussendoortjes eten helpt om aan te komen.
Als ik sliertjes in de soep wil gooi ik er taugť in!

Tarwe-allergie, geen coeliakie.
Let hier op bij recensies en recepten.

alexandra1980

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: oktober 04, 2016, 21:06:01 »
Ga glutenvrij eten,  dan kom je vanzelf aan. Je darmen herstellen dan en nemen het eten veel beter op.
Bijna iedereen komt aan na start glutenvrij eten.

Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

Miem

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: oktober 04, 2016, 22:13:32 »
Hm, dat is wel een beetje de omgekeerde wereld, niet glutenvrij eten (terwijl je dat moet, heb je coeliakie?) en dan nutridrink nemen?

Ik zou als ik jou was het dieet weer oppakken en dan misschien nog tijdelijk de nutridrink gebruiken. Zomaar vette/zoete tussendoortjes nemen om aan te komen lijkt me ook niet zo gezond.
Heb je een diŽtist bezocht met je vraag?

Wat ook kan, smoothies van avocado, banaan, wat fruit uit de vriezer. Dat is redelijk calorierijk en gezond ook nog.

Hoe dan ook, als je coeliakie hebt en je darmen zijn beschadigd, dan heb je best kans dat je gewoon niet aan komt, omdat je darmen de voedingsstoffen niet goed opnemen. Je maakt dan ook kans op vitamine tekorten. En dat is eigenlijk erger dan een paar kilo te weinig. Denk ik.
Sinds september 2015 volledig glutenvrij.

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: oktober 05, 2016, 12:55:31 »
Is er bij jou sprake van coeliakie?
Ik raad je aan om langs te gaan bij een diŽtist. Die kan je goede adviezen geven over hoe je aan kunt komen. Zoals calorierijke voeding eten, zoals noten. Gezond en voedzaam! Daarnaast geen magere melk drinken, maar volle. Geen kipfilet op brood, maar kipgrilworst, geen ham maar boterhamworst et cetera. Met kleine veranderingen in de keuzes die je maakt, kun je veel meer calorieŽn binnen krijgen, zonder dat je er voor je gevoel veel meer voor hoeft te gaan eten.
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.