Auteur Topic: Tentfeest met coeliakie  (gelezen 5443 keer)

Glutenvrijmeisje

• Newbie
  • *
Tentfeest met coeliakie
« Gepost op: september 10, 2016, 20:13:50 »
Heyy,

Dit klinkt misschien raar maar ik denk dat ik het hier wel kwijt kan. Ik ben nu 13 jaar en begin dus een beetje in die tijd te komen dat je naar tentfeesten en allemaal dat soort dingen wil. Maar ik ben bang voor het bier. Zo bang dat ik eigenlijk helemaal geen lol kan hebben. Als ik merk aan de muziek dat iedereen bijna gaat springen dan denk ik alleen maar: mond dicht en hoofd naar beneden. Als ik geen coeliakie had zou ik het leuk vinden maar nu zeker niet. Ik ben veel te bang dat ik een druppeltje binnenkrijg. En ben dan eigenlijk de hele avond maar aan het hopen dat ik niet ziek word want ik reageer al na hele kleine hoeveelheid. Dusja.... Ik hoop dat jullie hier wat tips voor hebben en hoe doen jullie dat?? (Denk niet dat er een oplossing voor is maar wil graag horen of ik de enige ben die hier mee zit)alvast bedankt!!

Xx Vera

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tentfeest met coeliakie
« Reactie #1 Gepost op: september 11, 2016, 01:50:48 »
Hoi Vera,

Wat jammer dat de angst voor rondvliegende bierdruppels die in je mond kunnen belanden je tegenhoudt om naar een tentfeest te gaan. Ik begrijp het glutenspook wel, maar ik zou het spook wegjagen als ik jou was. Het glutengehalte in gewoon bier is al erg laag. Stel dat je een druppeltje binnen krijgt, dan kun je daar niet op reageren, als je normaal niet reageert op <5ppm gluten. Als je gaat zoenen met iemand die net bier gedronken heeft, krijg je wellicht wat meer binnen en daar zou je misschien wel op kunnen reageren. Maar een rondvliegende druppel? Nee, dat doet geen kwaad.
Ik hoop dat je de feesten niet gaat vermijden!

Groetjes Marjolein
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

12cook

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: september 11, 2016, 10:24:58 »
Dr zijn geen rare vragen en als je ergens mee zit, is t mooi dat je hier ervaringsdeskundigen treft.

Wat betreft rondvliegend bier in een feesttent, zou ik me inderdaad niet druk maken. Als er een biergevecht uitbreekt kan je weglopen en voor ongelukjes zou je een verfrissingstissue (per stuk verpakt) in je broekzak doen. Kan je je handen en gezicht schoonmaken mocht je bier over je heen krijgen.

Maar vooral, heel veel lol hebben en je niet gek laten maken door t glutenspook!

Glutenvrijmeisje

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: september 11, 2016, 11:30:35 »
Superbedankt voor jullie reacties!!😘 ik heb altijd gedacht dat bier een soort glutenbom was😅  maar de gedachte dat dat niet waar is geeft al heel wat rust. En het is ook heel fijn dat ik hier alle vragen kwijtkan! (dit was mijn eerste post)

Byee
X Vera

koekie8

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: september 11, 2016, 13:56:53 »
Graag gedaan!
Hopelijk gaan we je hier vaker zien. Blijf vooral al je vragen stellen!
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: september 11, 2016, 20:23:10 »
Hoi Vera welkom op ons forum  :wkm:

Je heb al antwoord gekregen op je vraag dus ga maar lekker lol maken  ;)

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

Monique

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: september 13, 2016, 08:59:09 »
Ik hoop dat we gauw eens lezen dat je op een leuk feest bent geweest  :duimop: