Auteur Topic: Buitenkunst hoe organiseer ik dat?  (gelezen 2733 keer)

hanniehan

• Full Member
Buitenkunst hoe organiseer ik dat?
« Gepost op: augustus 10, 2016, 09:26:02 »
Is iemand van jullie wel eens naar Buitenkunst geweest? Ik hoop gv eten mee te nemen voor mn dochter, in de hoop dat ik daar een koelkast en evt magnetron kan gebruiken. Is er hier iemand die al gv naar Buitenkunst is geweest en heb je nog tips? Dank!
moeder van dochter van 13, dochter van 11-sinds jan 2008 coeliakie -  een zoon van 10 en een zoontje van 6( lactose-intolerant/kma?).

JosjeC

• Gold Member
Re: Buitenkunst hoe organiseer ik dat?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2016, 16:00:31 »
Gewoon zelf koken op een campinggasje? Lang niet iedereen maakt gebruik van het restaurant hoor, je kan ook gewoon zelf koken bij je tent, het is gewoon een camping (met eenvoudige voorzieningen,dus geen stroom).

Als je maar 1 pitje hebt kun je ook dingen koken door gebruik te maken van het hooikist principe. Eerst kook je bijv. de rijst vijf minuten, de pan rol je met kokende inhoud en al in een oude handdoek die je tussen de slaapzakken stop. Daarna heb je de pit weer vrij om iets voor over de rijst te maken.

Als je makkelijk wilt.

Deze maaltijden kun je ook in een pan heet water verwarmen of gewoon uit de zak halen en in de pan gooien.
http://www.ilumiworld.com/

Voor de rest crackers met beleg, als je bereid ben zelf glutenvrij brood mee te eten zou je ook de nieuwe broodsoorten van Schar kunnen nemen (die zijn prima, maar moet je kunt ze niet buiten een vriezer dagen goed houden, zit ongeveer 300 gram in een pakje)

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2016, 16:02:04 »
Als je zelf geen auto hebt is er trouwens altijd wel iemand bereid je een lift naar de winkel te geven, dus je kunt ook gewoon elke avond verse boodschappen doen.

hanniehan

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2016, 23:30:11 »
Dank voor je antwoord. Ik ga zelf niet mee, we hebben besloten dat het dit jaar niet gaat gebeuren. Mijn dochter zou met iemand anders meegaan, maar ik vind het echt te veel gevraagd voor die mensen om gv te koken en steeds boodschappen te organiseren. Dit is overigens de eerste keer dat we ons door de glutenuitdaging laten tegenhouden.
moeder van dochter van 13, dochter van 11-sinds jan 2008 coeliakie -  een zoon van 10 en een zoontje van 6( lactose-intolerant/kma?).

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2016, 08:47:36 »
Dat zou ik echt niet doen, hartstikke leuk voor kinderen daar. Vind je die ilumimaaltijden niks? Of is het al heel snel? Wat doen die ouders zelf dan? In het restaurant eten? En heb je ze al gesproken? Wat vinden zij er van?

hanniehan

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: augustus 12, 2016, 22:55:15 »
Nog nooit geprobeerd. Maar ze is vrij kieskeurig. Als ik zelf mee zou gaan zou het wel lukken hoor. Maar nu gewoon te ingewikkeld. weet je missch waar ze die maaltijden verkopen?

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #6 Gepost op: augustus 13, 2016, 08:51:58 »
online bestellen (de site die ik gaf)

dit kan ook: http://www.ah.nl/producten/bewuste-voeding/glutenvrij/glutenvrije-maaltijden

of dit: https://www.glutenvrijemarkt.com/eten/kant-en-klaar/maaltijden.html

Van die laatste twee weet ik niet of ze smakelijk zijn want die ken ik niet. Misschien hebben anderen ervaring?

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #7 Gepost op: augustus 13, 2016, 08:56:25 »
Buitenkunst is echt super gezellig, ook voor kinderen, goeie sfeer ook, mensen zijn vast bereid rekening met haar te houden. Je zou buitenkunst ook kunnen bellen, ze hebben namelijk ook een jongerenkamp waar jongeren van 12-16 zonder ouders (met een leiding uiteraard) heen gaan, die krijgen eten in het restaurant. Dus misschien hebben ze er ervaring mee?

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: augustus 13, 2016, 09:52:14 »
Wat zonde om je door de gluten tegen te laten houden :(. Koken op één pit kan gemakkelijk. Bak groente en vlees samen in één pan, als alles gaar is, warme je nog even vooraf gekookte rijst mee op (kun je kant-en-klaar in bakjes kopen, staat in de supermarkt bij de gewone rijst) en je hebt een maaltijd. Of ze eet geen "gewone" warme maaltijd, maar boterhammen (de Meesterbakker broden van Schär hoef je niet te toasten) met gebakken eieren. Als je van tevoren met haar bespreekt dat het gaat om het festival en niet om de maaltijden en dat ze dus "saaie" dingen zal eten, kan ze zelf beslissen of ze dat erg vindt of niet. Er is ook genoeg kant-en-klare soep die glutenvrij is, kun je ook op één pit opwarmen. Daarna knakworsten opwarmen op die zelfde pit en dan brood met knakworst eten. Lekker simpel op de camping, handig hoor!
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.