Auteur Topic: Naanbrood  (gelezen 1478 keer)

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Naanbrood
« Gepost op: juli 14, 2016, 18:31:06 »
Beetje offtopic, maar wat is je recept voor naanbrood? Ik vind zelf de pitabroodjes van Genius een mooie vervanging van naan..
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

Ellie

• Gold Member
Re: Naanbrood
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2016, 21:27:51 »
Deze broodmix met water aanmaken zoals op de verpakking staat, ik doe er altijd nog een beetje broodaroma en royaal fiberhusk doorheen. In plaats van gist doe je er trouwens bakpoeder in, reken op 7 g per 500 g meel. Vervolgens balltjes vormen en tussen 2 stukjes folie helemaal plat rollen. Bestrijken met olie en specerijen naar keuze. Vervolgens een droge grillpan heel heet maken, en de naan er in bakken op hoog vuur. Hij gaat dan helemaal opbollen en krijgt mooie grillstreepjes. Als 1 kant grillstreepjes heeft even keren. Tussen de batches door de grillpan voorzichtig uitvegen met een keukendoekje om verbranden te voorkomen. Dit bakken walmt trouwens wel heel erg, wel de afzuigkap op max en/of de ramen open. Oh, en de rookmelder even uit...

De naans zijn direct na het bakken erg lekker krokant van buiten en een beetje chewy van binnen. Je kunt ze eigenlijk niet bewaren, want ze worden snel keihard.
()_()
(^.^)
'(")(")'

Ellie

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2016, 23:02:20 »
Hmm, ik zie dat dit bericht is losgekoppeld van het originele topic. Het gaat hier om de Consenza witbroodmix, maar ik denk dat het ook wel met andere broodmixen kan.
()_()
(^.^)
'(")(")'

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: juli 18, 2016, 10:10:44 »
Bedankt!
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: juli 22, 2016, 21:48:47 »
Ellie, ik zie dat je broodaroma gebruikt. Ik zat er net over te denken dat eens te proberen. Maakt het echt een groot verschil? Zijn er andere mensen die er ervaring mee hebben?

Ik moet ook weer eens aan de bak, had de laatste tijd veel gekocht, maar dat wordt toch een beetje begrotelijk.