Auteur Topic: appels niet altijd gv  (gelezen 2902 keer)

kasper

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
appels niet altijd gv
« Gepost op: juli 11, 2016, 16:47:04 »
 :( sommige appels worden bespoten met een was laagje van een gluten houden producten.
appels voelen vettig aan, gluten is vettig en kan alleen met een vet oplosser goed verwijderd worden,
ik gebruik jenever op een doekje om eventueel gluten van fruit te halen (alcohol minst giftige vet oplosser), gedistilleerde drank is glutenvrij, gluten verdampt niet mee in het distilleer proces.
Man 48, 57kg 1,76cm Gluten vrij  2010, mijn fibromyalgie en spastische darm zijn als sneeuw voor de zon verdwenen,  haast nooit meer griep. Daarvoor om de 10 a 12 weken griep 5 6x per jaar 40 jaar lang.uithoudingsvermogen nog steeds beperkt,  40u werken gaat niet meer,solliciteer om bijstand t hou

MartijnH

• Jr. Member
  • **
Re: appels niet altijd gv
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2016, 19:19:27 »
Waar baseer je dit op?
Ik heb zitten googlen, maar nergens kan ik iets vinden over gewasbeschermer en gluten.
glutenvrij sinds mei 2012

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #2 Gepost op: juli 11, 2016, 19:22:12 »
Hier staat uitgelegd waarom appels soms vettig aanvoelen (en nee, dat is niet door gluten):
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=3416

Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

kasper

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: juli 11, 2016, 19:41:13 »
ik had het een keer gezien bij keuring dienst van waarde vara tv, compleet met beelden dat de appels voor ze verpakt werden en naar de afnemers gaan,
 worden besproeit werd met een tarwe zetmeel oplossing, zeiden ze erbij, want toen gingen bij mij d alarmbellen rinkelen
Man 48, 57kg 1,76cm Gluten vrij  2010, mijn fibromyalgie en spastische darm zijn als sneeuw voor de zon verdwenen,  haast nooit meer griep. Daarvoor om de 10 a 12 weken griep 5 6x per jaar 40 jaar lang.uithoudingsvermogen nog steeds beperkt,  40u werken gaat niet meer,solliciteer om bijstand t hou

MartijnH

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: juli 12, 2016, 10:42:01 »
Dat vettige is natuurlijk.
Als je allergisch bent voor boompollen, dan veroorzaakt deze vettige laag van appels ook jeuk in de mond. (Een appel is eigenlijk een grote boompol)
Mensen denken dat het gif is, maar helaas, gewoon een allergische reactie.

De vette laag kun je snel afwassen met heet water. Je bent dan ook verlost van het prikkelige gevoel in je mond.
glutenvrij sinds mei 2012