Auteur Topic: Blender om meel te malen van rijst  (gelezen 1253 keer)

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Blender om meel te malen van rijst
« Gepost op: juni 30, 2016, 16:45:08 »
Iemand wel eens gehoord van de Bianco Puro die zilvervliesrijst kan malen tot meel? Met een Flower Kan met speciale messen, zie http://moniquevandervloed.nl/review-bianco-puro-blender/

(hij kan nog veel meer, maar ik wil er gedroogde mais en rijst mee malen tot meel; mijn koffiebonenmolentje van Blokker heeft te weinig capaciteit -3 eetlepels per keer- en raakt snel oververhit, terwijl ik kilo's rijst wil verwerken tot meel, ik kocht een groter professioneler exemplaar waarvan de zeef al na een maand kapot ging, ik kan een nieuwe zeef kopen voor ruim een tientje, maar het is geen goed gevoel als je stukjes metaal van de zeef in je pannenkoek vindt... gelukkig had ik het nog op tijd ontdekt, voordat we gingen eten vandaag, het duurde even voordat ik de bron had gevonden, twee gaten in de zeef van mijn koffiemolen, dat wil ik toch liever voorkomen. Ik heb een jaar geleden ook uitgebreid gezocht, maar toen heb ik niets kunnen vinden (of misschien vond ik het toen te duur voor een experiment en hoopte ik nog eens geschikt meel te vinden op het niveau van 0 ppm, dat is me echter nog niet gelukt en ik verwacht ook niet dat dat snel gaat gebeuren.)

Het zou ook fijn zijn als deze machine mais kan malen. Nu moet ik twee keer malen om een beetje fijn rijstmeel te maken. En mijn maismeel bleef te korrelig, het werd geen fijn meel in de koffiemolens. Hopelijk heb ik iets nieuws gevonden voordat de mais wordt geoogst in augustus.
Mijn zoon (18) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Steleto

• Jr. Member
  • **
Re: Blender om meel te malen van rijst
« Reactie #1 Gepost op: juni 30, 2016, 17:38:00 »
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik weet dat de Vitamix ook een kan voor droge ingrediŽnten heeft. Daar zijn vast heel veel (amerikaanse) ervaringsverhalen over te vinden, en misschien vind je zelfs een vergelijking tussen de Vitamix en andere apparaten.
Wel afschuwelijk duur...  :"
Negatief biopt, wel duidelijke reactie op gluten. Daarnaast ook overgevoeligheidsreacties op tarwe, koemelk, soja, noten, pinda's, en diverse groente- en fruitsoorten

lolalola

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2016, 19:14:23 »
Ik heb de omniblend die kan het ook .super apparaat.goedkoper dan de vitamix.ff zoeken naar de scherpste prijs

Monique

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2016, 11:50:33 »
Ik ken de blender niet.

Maar wel de Vitamix. Ooooh dat is zo een fijn apparaat. Wel duur maar dat geld is die absoluut waard. Ik doe er van alles mee. Noten malen tot meel geen enkel probleem. Mais zal die ook zeker aankunnen. Ik heb hem denk nu al 8 jaar en zou hem niet willen missen. Hij kan zoveel.
Mijn Smoothies maak ik er in. Bananen-Amandelshake heerlijk. Soepen pureren en zo verder.

Vroeger was het lastig er aan te komen maar tegenwoordig kan je hem ook bij bol kopen.

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2016, 00:15:00 »
Waarom koop je niet gewoon een graanmolen?
http://www.graanmolen.com/

orionne

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: januari 16, 2017, 11:22:23 »
Ik heb dan eindelijk de rijst gemalen in de nutribullet :ja:
stelt echt nis voor en kost je ook geen kracht.
Hierbij de foto van apparaat en rijstmeel
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

Annikka

• Gold Member
« Reactie #6 Gepost op: januari 29, 2017, 20:26:57 »
Welke nutribullet heb jij? En wordt het net zo fijn als het meel/bloem dat je in de winkel koopt?
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #7 Gepost op: april 13, 2017, 18:07:50 »
Ik heb dan eindelijk de rijst gemalen in de nutribullet :ja:
stelt echt nis voor en kost je ook geen kracht.
Hierbij de foto van apparaat en rijstmeel

Ik heb deze ook. Is wel stuk gegaan na 2.5 jaar maar is heel erg handig en krachtig. 700 watt geloof ik. Kan er meel in maken en ook notenpasta van alleen noten