Auteur Topic: Kruiden van Het Blauwe Huis  (gelezen 826 keer)

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Kruiden van Het Blauwe Huis
« Gepost op: juni 28, 2016, 23:08:26 »
Al tijden gebruik ik alleen zout en peper (niet de Jozo zout trouwens die aanbevolen wordt om genoeg jodium binnen te krijgen; daar word ik behoorlijk ziek van, en dat is een glutenreactie...).

En daarnaast heb ik kruidenplantjes, basilicum, tijm, oregano, munt, stevia, rozemarijn, peterselie, selderie, maggiplant, laurier.

Van veel kruiden uit de supermarkt word ik ziek. Nu ontdekte ik onlangs dat de kaneel van het Blauwe Huis goed gaat, dit in tegenstelling tot andere merken. De komende tijd wil ik graag meer kruiden gaan proberen, en zelf speculaaskruiden mengen.

Het Blauwe Huis geeft aan dat hun producten uit de akkerbouw in contact kunnen komen met tarwe of glutenhoudende granen. Dit zijn:
- venkelzaad
- korianderzaad
- anijszaad
- fenegriekzaad
- dillezaad
- karwijzaad
- mosterdzaad
- aywan

Als ik deze vermijd, zijn er nog genoeg kruiden over.

ik zag dat ze ook theekruiden hebben; ook iets om te proberen. Eindelijk een fabrikant/ leverancier die er niet van alles aan toevoegt.  :duimop:
Mijn zoon (18) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

misshilde

• Jr. Member
  • **
  • 0-glutendieet / GAPS
Re: Kruiden van Het Blauwe Huis
« Reactie #1 Gepost op: juli 01, 2016, 18:59:25 »
 :duimop:
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.

misshilde

• Jr. Member
  • **
  • 0-glutendieet / GAPS
« Reactie #2 Gepost op: februari 07, 2017, 17:05:45 »
Tine,

Heb je toevallig al eens de kurkuma van het Blauwe Huis geprobeerd? Ben erg benieuwd of die veilig zou zijn..
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #3 Gepost op: februari 07, 2017, 20:04:24 »
Nog niet gegeten, dus ik weet het niet.

De gyroskruiden zijn hier favoriet.  ;)

Verder gebruik ik nog veel mijn zelfgedroogde tijm, oregano en rozemarijn (ik knip de kruidenplantjes van AH af, bind de stengels vast met een touwtje, en hang ze op zolder om te drogen).
Mijn zoon (18) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

misshilde

• Jr. Member
  • **
  • 0-glutendieet / GAPS
« Reactie #4 Gepost op: februari 08, 2017, 11:32:00 »
Ja vers blijft toch altijd het beste  ;).

Toevallig wel de zoethoutsnippers van het blauwe huis eens geprobeerd ? (voor thee)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #5 Gepost op: februari 08, 2017, 12:04:28 »
 :nee: