Auteur Topic: Tsjechie tips van harte welkom  (gelezen 4018 keer)

Annemie Zwart

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Tsjechie tips van harte welkom
« Gepost op: juni 14, 2016, 13:37:20 »
Wij gaan deze zomer naar TsjechiŽ (reuzengebergte) ik heb alleen helemaal geen idee of ik daar glutenvrij producten zou kunnen vinden.
Kan iemand mij hierover misschien meer vertellen?
Annemie, moeder van Rosa, Luke, Timo, Sara, Sem . Bij Rosa en Sara is het sinds januari 2009 duidelijk dat ze coeliakie hebben, diagnose Marsh 3c. gestart met gv dieet met succes! Sinds begin 2020 moest ik zelf ook glutenvrij gaan eten.

Corrie Tsjechie

• Newbie
  • *
Re: Tsjechie tips van harte welkom
« Reactie #1 Gepost op: juni 17, 2016, 14:51:38 »
Hoi.

In Tsjechie is zeer veel te krijgen voor een glutenvrij dieet. Ook via webshops.
Albert (van Albert Heijn) heeft naast een zeer uitgebreid schap ook zeer veel producten in de normale schappen liggen.
Voorzien van het glutenvrij logo.
Sommige bakkers verkopen ook glutenvrije broodjes en paneermeel.
Wij zijn eigenaar van een camping in Oost-Bohemen en zijn sinds vandaag ook glutenvrij.
We gaan ook onze broodjes en ontbijtservice er mee uitbreiden.
Iedere winkel en restaurant heeft een index met daarin alle allergenen, dus vraag naar Bez Lepku (zonder gluten)

Een hele fijne vakantie! :duimop:

Vlearmoes

• Gold Member
  • Geslacht: Man
  • gluten-free warrior
Coeliakie diagnose eind 2003

Annemie Zwart

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tsjechie tips van harte welkom
« Reactie #3 Gepost op: augustus 25, 2016, 13:17:25 »
Inderdaad in TsjechiŽ zijn veel glutenvrije producten te verkrijgen.
Heb bij de DM drogisten en bij de Kaufland supermarkt genoeg brood en koek etc kunnen kopen.
Annemie, moeder van Rosa, Luke, Timo, Sara, Sem . Bij Rosa en Sara is het sinds januari 2009 duidelijk dat ze coeliakie hebben, diagnose Marsh 3c. gestart met gv dieet met succes! Sinds begin 2020 moest ik zelf ook glutenvrij gaan eten.