Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum omdat ik wel wat meer informatie en ervaringen wilde lezen over mensen met gluten gevoeligheid/allergie/coeliakie

Op het moment heb ik een afspraak staan bij de diëtiste, omdat ik al drie maanden de volgende (hevige) klachten heb: buikkrampen na het eten, misselijkheid, vermoeidheid, constante honger, veranderende stoelgang en keelpijn. De buikkrampen en sterk veranderende stoelgang (obstipatie en diarree wisselen elkaar af, met misschien eens per week een normale stoelgang) heb ik al sinds ik een jaar of 10 was. Mijn huisarts raadde mij aan een FODMAP dieet te starten bij de diëtiste, ik ben benieuwd wat zij ervan zegt.
Ik hou de laatste 1,5 maand een eetdagboek bij en ik merk dat ik vooral kramp heb na maaltijden met heel veel gluten, zoals een broodmaaltijd of pasta. Dan ben ik misselijk, heb ik buikpijn, en vaak last van een brok in mijn keel en brandend maagzuur. Ik wacht de afspraak volgende week af voor ik me zorgen maak, maar ik ben wel erg nieuwsgierig. Klinkt dit voor jullie bekend?