Auteur Topic: afwachten en toch even mijn verhaal kwijt op zoek naar herkenning?  (gelezen 14576 keer)

joy2012

• Newbie
  • *
Re: afwachten en toch even mijn verhaal kwijt op zoek naar herkenning?
« Reactie #30 Gepost op: mei 14, 2016, 19:44:42 »
IK denk bijna zeker heel simpel Jou syptomen wijzen op echte 100% glutenvrij gaan zijn.
T lijkt op mijn.
een beetje gluten is al teveel.ook die obstipatie en na gluten een flinke lozing horen er precies bij.
ook geen teff en GEEN tarwezetmeel waar de gluten uitgehaald zijn, nemen.je darmen hebben rust nodig met streng diieet ,
om te genezen!. en dan pas kun je expirimenteren. en artsen in ziekenhuizen weten er niet veel van!.ze hebben mij 15 jaren laten sukkelen en daarna op hun woord een gutenvrij eten gegeven maar nee hoor niet 100% en was weer tergu bij af!
elke keer als je het uitprobeert ben je weer terug bij af. probeer het maar .
en hoeft ne moet niet koolhydraat vrij!.  danm belast je je andere organen onnodig veel te veel.
ik raad je aan wel elke dag iets van vlees vis of kip te eten en ook wel iest van mais rijst en aardappelen. en groenten en fruit.
nootjes  , ik raad melkprodukten af. daar wordt je moe van of sloom of andere klachten volle holtes! of huisklachten.
Ik heb dit dieet en ben er helemaal gezond door gewordne maar ik heb niet naar artsen geluisterd
HOUDT rekening mee dat je nu afgemat bent en je darmen aan moeten groeien dus geef je zelf op dit dieet een jaar voor je je ongerust gaat maken .
en niet toch een prietsie gluten nemen!. echt waar dat  geeft een reactie dat je darm weer stuk gaat je meot weer opnieuw beginnen met genezen.
het is hele maal gezond  zoals ik schrijf, ook olie en pure olijven kunnen als je die lust.de eerste maand zul je nog wel eens dipjes hebben, maar dat iheeft tijd nodig om te helen . ik kon soja maar met mate verdragen.neem elke dag een bilogische multi vitamine. (gewone dagelijkse dosis niet die hel hoge dosissen.)ik heb die van forever living en die zijn erg duidelijk merkbaar.(Waarschijnlijk omdat ze niet chemisch zijn).
soms helpt een dut, de eerste maanden een vit B 12 spuit .dat helpt goed . omdat als je darmen nog niet geheeld zijn word dit vitamine niet aangemaakt.en een spuit omzeilt je darmen.
ik ben geen dokter maar ervaringsdescundige. als het Crohn is het een beetje anders.
wat helpt is tussen de middag warmeten! of een stuk vlees vis of kip.vroeg op de dag. dan kan de misselijkheid weggaan. en koffie kan je ook naar maken.

Jazzie

• Newbie
  • *
« Reactie #31 Gepost op: mei 15, 2016, 14:47:59 »
Bedankt voor je reactie. Op t moment gaat het goed. Nu ruim 2 weken echt gluten en melkvrij.
Huid is rustig en buik op wat kleine momenten na ook.
Gelukkig eet ik graag stukje vlees of vis.
Tegenwoordig bak ik graag iet tussen de middag en dat lekker met wat groenten op salade
Aardappel en rijst eet ik ook gewoon en dat gaat goed.

Ik ga zeker door en hoop dat ik t nu volhou.
Wel denk ik dat ik af en toe nog ergens wat binnen krijg!
En daar wil ik dan nog naar kijken.

Mijn vader is ook onderzocht maar omdat het nu rustig is doen ze even niets.
Wel is er een vermoede van een chronische darm ontsteking.
Maar daar gaan ze pas weer naar kijken als het actiever is.

Nogmaals bedankt voor je reactie

Jazzie

• Newbie
  • *
« Reactie #32 Gepost op: mei 29, 2016, 21:32:08 »
Morgen sowieso langs de ha.
Ik denk verwijzing nodig voor MDL.
Nog tips?

Ik rommel sinds paar weken met aambeien dacht ik (vorige week trombose aambei?) en nu bijna zeker van fistel of abces. Zucht. Echt zwaar gênant dit. Maar goed. Morgen dus naar de ha. Want dit is ook niet gezond. Ga nu wel steeds meer neigen richting crohn.

Al was er niks in de ontlasting gevonden vorige x.

Edit:
Ik heb geluk. Was een aambei. (Kan blijkbaar meer uit komen dan alleen bloed awkward) maar
Met de rest van de info wordt ook niks gedaan.... Dus we klooien rustig verder.
Gluten foutjes resulteren gelijk in kapotte neus.
Ben echt heeeel voorzichtig! En sinds januari 14 kilo afgevallen. Goed dieet!
Hahaha.