Nog geen stap verder...
Hoe frustrerend is de medische wetenschap in Nederland.. mijn huisarts heeft mij gestuurd naar een diëtiste en allergoloog van het UMC. Daar kreeg ik te horen dat ik histamine-intolerantie zou hebben. Uit geen enkel bloedonderzoek uit het verleden blijkt dat ik ergens allergisch voor ben, dus zou het logisch zijn dat het histamine-intolerantie is. In de lijst met voeding van histamine-intolerantie staat bijvoorbeeld dat je moeiteloos Verkade San Francisco koekjes moet kunnen eten. Ik heb dit in het verleden zelfs 3x geprobeerd en 3 x rolde ik over de grond van de pijn.
Ook met veel (volkoren) broodsoorten heb ik dit probleem. Nadat ik dit vertelde, namen ze bloed af om te kijken of ik toch glutenallergie heb. Dit terwijl ik momenteel zoveel mogelijk gluten ontwijk (m.a.w. ik heb mij dus niet 'ziek' kunnen eten voor deze bloedtest). Kortom, de uitslag kan ik wel voorspellen over 3 weken. De bedoeling is dat ik daarna direct start met brood eten, want dat moet je kunnen als je histamine-intolerant bent en het zou niet uitmaken of dit supermarktbrood is. Ik vroeg of ik mocht starten met de Neocate-aanpak, maar dat vond men niet nodig. De dietiste die wel met het Neocate dieet wilde starten, trekt zich nu terug, omdat het UMC het "overneemt".
Echt waardeloos dit

Nadat ik trouwens deze week overschakelde van DE decafe naar AH decafe, kreeg ik acuut heftige pijn in mijn darmen. 100% de pijn die ik ook bij het eten van brood ook hebben. Ik had er nog niets bij gegeten, dus het komt absoluut van de koffie.
Wie reageert er ook op koffie, maar heeft een koffie kunnen vinden die wel goed valt?
Alvast bedankt,
Frank