net de mdl afdeling aan de telefoon gehad, erg prettig gesprek.
ze gaf aan dat de huisarts er een potje van maakte, dat ze zelf niet hadden aangegeven datde huisarts die testen moest doen, ze moet of doorverwijzen of niet maar niet op deze manier de controle willen houden. mdl neemt het nu over en huisarts moet zich daar niet mee bemoeien.
inderdaad de komende tijd weer gluten gaan eten, zeker een week of vier zei ze. ik krijg van hun test spullen opgestuurd. voor oa coeliakie. dat hoeft pas drie weken voor de afspraak gedaan dus ik heb nog even de tijd om gluten te eten, moest ook na het bloedonderzoek blijven door eten tot de afspraak dan kon ik dan verder overleggen. eind juni pas de afspraak, dus drie weken daarvoor prikken dan zit ik precies aan de 4 weken gluten, hopen dat dat voldoende is.
ze vond het ook niet oke dat ik al 10 jaar pds diagnose heb, zonder dat er ooit iets getest is
Ze gaf ook aan dat het onzin was dat de huisarts zich niet druk maakte om hoeveel ik afgevallen was, dus als ik nog meer afviel moest ik direct terug naar de ha en een spoedverwijzing regelen. ik hoop dat het nu stabiel blijft zodat ik tijd genoeg heb voor de gluten test

k heb een seitan recept gevonden wat oke lijkt ook voor mijn andere gevoeligheden, dus hoop dat dat te eten is dan hoef ik in elk geval geen brood te eten, en is hetmeteen duidelijk of ik op de gluten reageer of op de tarwe koolhydraten

wel spannend
gister leken de klachten mee te vallen na het eten van brood. ik heb alleenhet gevoel dat mn darmen meteen weer sloom worden. zijn er hier meer mensen die ipv diaree compleet verstopt raken? met behulp van zakjes macrogol heb ik het wel onder controle maar echt lekker voelt het neit