Auteur Topic: wie herkent dit? Hoort het bij een ziekte die jullie kennen?  (gelezen 14690 keer)

Miem

• Jr. Member
  • **
Re:wie herkent dit? Hoort het bij een ziekte die jullie kennen?
« Reactie #15 Gepost op: september 04, 2015, 20:49:33 »
Het is een hele zoektocht zo he... Ik kan me voorstellen dat je niet weet waar je moet beginnen, lastig hoor. Als je het FODMAP helemaal volgt (in de beginfase) is dat ook glutenvrij toch? Ik zou dat dieet heel serieus aanpakken, hopelijk kom je dan verder in je zoektocht.

Als ze geen genen heeft die bij coeliakie passen dan is de kans daarop minimaal begrijp ik hier uit de verhalen. Maar misschien kan glutensensitief wel, ik weet niet zeker of dat voorkomt in combinatie met de genen níet hebben.

Sinds september 2015 volledig glutenvrij.

cheke

• Jr. Member
  • **
Re:wie herkent dit? Hoort het bij een ziekte die jullie kennen?
« Reactie #16 Gepost op: november 19, 2015, 21:40:13 »
Ik heb ook even meegelezen, ik kan je  denk ik niets bij aangeven wat al niet is verteld.
Ook ik heb jeuk en krab veel plekjes open , het is geen eczeem lijkt meer op irritatie van kleding bv labeltjes in kleding laten is mijn huid direct geïrriteerd en begint te jeuken en dan krab ik het kapot, ik verdenk ook de melkproducten ervan dus ben nu er mee gestopt met alle zuivel.
Tevens heb ik ook Lichen Sclerosous, de honingwondzalf gebruik ik soms, ook meer vw het genezende effect op wondjes bij de LS
 Die zalf noemt L-Mesitran. Ik zal de raad die Ing 79 geeft om te smeren met de cortisone zalven op de Lichen S plaatsen ook maar weer eens gaan hanteren ,  dat zal moeten gebeuren zolang de plaatsen er zijn en die gaan dus niet meer weg.
Er zijn ook andere lichen vormen, daar zou je eens kunnen kijken of je dat herkent. Succes en beterschap