Auteur Topic: Acute buikpijn  (gelezen 2582 keer)

Sjemie1997

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • Petpainting by Jamie
Acute buikpijn
« Gepost op: juni 21, 2015, 19:14:20 »
Heb vandaag een hazelnoot schuimgebakje gegeten waarvan ze niet 100% zeker weten dat het glutenvrij is omdat het uit een gewone bakkerij komt. Ook snoepjes gegeten waar 'zetmeel en gemodificeerd zetmeel' in zit

Nu zo'n onwijze buikpijn dat ik huilend op bed lig met een borrelende buik en ik voel iets kloppen/rammelen rechtsonder in mn buik, ik zit te twijfelen of ik de HAP zal bellen omdat het echt ondraaglijk is, en ik twijfel of het misschien eindelijk die blindedarmontsteking is omdat ik al heeeel lang (ook voordat ik gv ging eten) buikpijn heb rechtsonder en mn dokter dacht dat t een sluimerende blindedarmontsteking was
maar ik las net op coeliakieforum dat meerdere mensen vaak pijn rechtsonder hebben...
... en nu weet ik niet meer wat ik moet doen  :s
Heb ook elke keer onwijze pijnscheuten rechtsonder nu.

Iemand tips tegen de pijn???? :'  :'
Sinds maart 2015 op glutenvrij dieet, 1e bloedtest waarde >126, nu aan het wachten op uitslag 2e bloedtest

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
Re:Acute buikpijn
« Reactie #1 Gepost op: juni 21, 2015, 19:32:56 »
Een warme kruik, een lekker dekentje, paracetamol en een kop thee.

En laat dat gebakje maar staan de volgende keer... iets uit een gewone bakkerij kan niet glutenvrij (genoeg) zijn.

Met dat snoep is niets mis. Er staat geen gluten of tarwe op, en als er alleen zetmeel of gemodificeerd zetmeel in zit zonder dat de herkomst erbij staat, mag je ervan uitgaan dat het geen gluten bevat.

Beterschap!
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: juni 21, 2015, 19:47:40 »
Ik zou voor de zekerheid even overleggen met de huisartsenpost. Kans is groot dat het het gebakje is,maar met een blindedarmonsteking moet je niet blijven lopen.

sammetje92

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: juni 21, 2015, 20:49:27 »
Hoi meis,

Ik heb de afgelopen weken 8x bij de huisarts, de HAP en de EHBO gezeten ivm vermoeden blindedarm. Zo herkenbaar die pijn rechts onderin. Ik heb nog geen diagnose coeliakie maar ik herknede het hier op het forum dat zoveel mensen juist daar pijn hebben.

Idd even met de HAP overleggen. Heb je koorts? Heb je loslaatpijn? Zo niet, is de kans maar heel klein, maar altijd even checken.

moniek

• Jr. Member
  • **
  • carpe diem
« Reactie #4 Gepost op: juni 21, 2015, 21:22:24 »
Bellen met de HAP kan altijd, dan heb je het in ieder geval gemeld en weet je waar je nog meer op moet letten.

Maar een kruik, ontspannen, niet teveel piekeren is ook heel verstandig.

Sterkte! ;)
Moeder van 2 tieners, dochter weer gevoelig voor gluten. Sinds 2015 glutenvrij. Zelf tarwevrij en lactosevrij sinds 2015

Sjemie1997

• Newbie
  • *
    • Petpainting by Jamie
« Reactie #5 Gepost op: juni 22, 2015, 09:41:27 »
Bedankt voor de reacties, het is nu bijna over na een nachtje slapen. Had geen koorts gelukkig maar heb al heel vaak die buikpijn aan de rechterkant. Dat gebakje laat ik de volgende keer maar zitten ;)
Sinds maart 2015 op glutenvrij dieet, 1e bloedtest waarde >126, nu aan het wachten op uitslag 2e bloedtest

sammetje92

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: juni 22, 2015, 10:09:40 »
Dat lijkt me een strak plan! Gelukkig ben je opgeknapt!  :D