Auteur Topic: Aruba  (gelezen 1705 keer)

JoJ_91

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Aruba
« Gepost op: mei 22, 2015, 20:49:01 »
Ha allemaal,

Ik heb een vraagje over Aruba. Is iemand van jullie weleens op Aruba geweest? Ik ben op zoek naar ervaringen, tips etc. Ben heel benieuwd :)

Groetjes!
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
Re:Aruba
« Reactie #1 Gepost op: mei 23, 2015, 09:37:53 »
Onze zoon is geweest, ze zagen dat er in de supermarkt glutenvrij brood verkocht werd en dat er heel veel glutenvrije producten lagen.
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #2 Gepost op: mei 23, 2015, 15:16:49 »
Ik heb iig al een adresje waar je gv pannenkoeken kunt eten en ze verkoopt ook brood zag ik:
http://www.lindas-aruba.com/
Misschien kun je haar eens mailen hoe het verder zit met gv op het eiland.

(Ben er zelf nooit geweest hoor maar vond dit via Google..)
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Pallas

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: mei 23, 2015, 19:54:13 »
Ik ben er geweest in februari dit jaar. Ik zat in de low rise area en daar is een grote supermarkt met jumbo glutenvrije producten. Er zijn ook glutenvrije restaurants te vinden, maar dat is net zoals in Nederland: een grote gok voor mij. Ik heb daarom zelf gekookt.

JoJ_91

• Sr. Member
Re: Aruba
« Reactie #4 Gepost op: november 21, 2017, 23:52:22 »
Omdat ik vrij geregeld vragen krijg over op vakantie gaan naar Aruba en glutenvrij eten dacht ik, misschien een goed idee om de link naar mn blog te plaatsen over glutenvrij eten op Aruba. Woon er ondertussen al meer dan 2 jaar. Mijn ervaringen zijn erg positief. Heb zelden last als ik hier uit eten ben geweest. Zeker in de hotelarea zijn ze heel goed op de hoogte.

Ik update de blog vrij regelmatig als ik weer een goede (bijna nooit slechte gelukkig) ervaring heb met een restaurant. Ik ga zelfs heel graag uit eten, altijd gezellig en ook altijd lekker. Het is hier niet de kunst van het weglaten, krijg altijd goede maaltijden!

https://jobkegoesabroad.wordpress.com/2015/10/09/glutenvrij-eten-op-aruba/

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen  :)
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

12cook

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: november 22, 2017, 11:22:02 »
Leuk Jobke!

Hoe is t nu en ga je ook weer eens een nieuw blogje schrijven, zodra je hoofdpijn en energie dat toelaten?

JoJ_91

• Sr. Member
« Reactie #6 Gepost op: november 22, 2017, 11:49:49 »
Zal na gaan denken over een nieuw blogje. Oei... behoorlijk lang geleden  :ja:

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #7 Gepost op: november 22, 2017, 13:12:47 »
 :duimop:
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.