Auteur Topic: Dulce de Leche Brownies  (gelezen 3356 keer)

JoJ_91

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Dulce de Leche Brownies
« Gepost op: april 26, 2015, 23:31:48 »
Dulce de Leche Brownies

Ingrediënten
•   1 blikje gecondenseerde (kokos)melk
•   120 gram plantaardige margarine
•   180 gram pure chocolade
•   25 gram cacao
•   4 eieren
•   200 gram rietsuiker
•   1 zakje vanillesuiker (of wat vanille extract)
•   Snufje zout
•   150 gram Schar mix C
•   100 gram witte chocolade (gebruik rijstmelkchocolade als je het ook lactosevrij wilt houden, of voeg ipv extra chocolade bijvoorbeeld noten toe)

Bereiding
1.   Vul een pan met water en leg het blikje gecondenseerde melk er in (zonder het etiket). Zorg dat het blikje helemaal onder water staat en laat het zo’n drie uur koken. Check af en toe of het blikje nog onder water staat.
2.   Haal de karamel uit het blikje. Mocht het nog te vloeibaar zijn, giet het blikje dan leeg in een steelpannetje en laat het zo op een laag vuur nog wat indikken. Laat de karamel afkoelen voor dat je het in de volgende stap gebruikt (in de koelkast gaat lekker snel)
3.   Bekleed een vierkante brownievorm met bakpapier.
4.   Verwarm de oven voor op 175 graden.
5.   Smelt de pure chocolade en boter
6.   Voeg de cacao toe en roer dit goed door de chocolade heen.
7.   Voeg één voor één de eieren toe aan het chocolade-botermengsel.
8.   Voeg de (vanille)suiker, zout en bloem toe en roer dit goed door
9.   Voeg de witte chocolade (of noten) toe
10.   Schep het mengsel in het bakblik
11.   Giet de karamel over het chocolade mengsel heen en roer dit ook door het deeg heen.
12.   Bak de brownie in 45 minuten gaar
13.   Laat even afkoelen voor je de brownies in stukjes snijdt.
14.   Eet smakelijk
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

famprima

• Newbie
  • *
Re:Dulce de Leche Brownies
« Reactie #1 Gepost op: juni 12, 2015, 21:08:10 »
waarom moet hier nog 200 gr suiker bij in?? Mijn vullingen vallen op straat bij het lezen alleen al....

lilly

• Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: juni 12, 2015, 21:17:37 »
Bij mij loopt het water uit mijn mond... Maar het lijkt me wel dat er minder suiker in kan inderdaad. In de gecondenseerde melk en in de witte chocola zit ook al redelijk wat suiker.

JoJ_91

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: juni 13, 2015, 08:24:03 »
Ze waren ontzettend lekker, en zolang je het niet elke dag eet kan dat volgens mij best. Tuurlijk, er zit veel suiker in. Maar als ik het kan en klaar zou hebben kunnen kopen had het vast niet gezonder geweest...
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

lilly

• Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: juni 13, 2015, 11:17:09 »
Lijkt mij in ieder geval erg lekker!

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #5 Gepost op: juni 14, 2015, 08:22:09 »
Wowwwww   :P
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.