Auteur Topic: Neurologische vorm van coeliakie soms aangezien voor spierziekte ALS  (gelezen 5970 keer)

Ing79

• Jr. Member
  • **
Re:Neurologische vorm van coeliakie soms aangezien voor spierziekte ALS
« Reactie #15 Gepost op: april 27, 2015, 09:51:35 »
Sorry, breek ff in  :roll:
Ik ben het eens dat er artsen zijn die meer bezig zijn met cijfers, dan met hun patienten. Heb daar gisteren heel toevallig ook een discussie over gehad.
Als is een verschrikkelijke ziekte. Zou wel ook echt een doorbraak zijn, als deze info mensen hun leven kan verlengen/ misschien wel redden.
Ja en pds..... Is gewoon onverklaarbare buikpijn. En ja mijn ervaring is ook dat als iets niet binnen het straatje valt, je volgens de arts dus gezond bent. Mijn dochter buigt 2 groeilijnen af sinds babytijd. Geen coeliakie, geen syndroom turner of andere groeistoornis te vinden en dus ben je gezond  :roll: ipv dat ze zeggen: we weten het niet! Ik kamp ook al jaren met buikpijn. Pds idd! En dan onderzoek naar coeliakie! Geen coeliakie. Nu kwam er glutensensitief uit bij de internist en ben ik nu weer paar weken glutenvrij.
Bijzondere is dan nog dat ik zelf moet komen met glutenvrij dieet. Het hoeft niet zei de internist, maar als een lichaam aangeeft dat het beter is dan moet je daar naar luisteren.
Of je met pds 100 kunt worden? Tja.... Hoeveel mensen worden er nu nog 100?
Ik denk dat veel ziekten voorkomen kunnen worden door voeding aan te passen. Mijn zoon van 9 heeft lichen sclerosus, ook een auto-immuunziekte. Ik verbaas me echt hoe gemakkelijk artsen zijn met hun zware hormoonzalf en verder niet kijken waarom een immuunsysteem verstoord is.
Ik  heb ondertussen een halve studie gemaakt van de gezondheid van mezelf en van mijn kinderen. Ik leg verbanden en zie dat artsen dat niet doen.
Neem maar eens het magnesiumtekort verhaal waar ik al eerder over begon. Volgens deze franse kinderarts is magnesiumtekort een gigantisch probleem waar 80% mee kampt. Mensen met adhd, autisme, depressie, dementie etc etc hebben allemaal 1 ding overeen. Ze hebben een gigantisch magnesiumtekort!
Ik slik nu paar maanden magnesium en het licht ging letterlijk aan. Mijn dochter slikt magnesium ( aangepaste dosis) en begint te eten en knapt op! Mijn zoon slikt magnesium en is veel rustiger. Hij heeft naast LS, ook zware concentratieproblemen en ook groeiachterstand. Maar GEEN arts die kijkt naar magnesiumtekort, geen kinderarts die kijkt naar b12 problematiek! Want ook dat is een ondergeschoven kindje.
Er valt nog veel te leren voor de wetenschappers!
En tis beetje off topic, maar ik merk dat het thema me erg bezighoudt en raakt!
Trouwens ook bij ls, wordt wel gezegd dat glutenvrij werkt! Wordt de wetenschap niet eens wakker dat glutenvrij voor elke auto-immuunziekte zou kunnen helpen?

sympamis

• Jr. Member
  • **
  • Melissa
« Reactie #16 Gepost op: april 27, 2015, 12:51:21 »
Ja dat meen ik.
Ik zie graag wetenschappelijk bewijs voor de claims die jij doet.

Oh maar ik ook hoor, en dat komt er vast wel van zodra iemand geld uitgeeft aan het nodige onderzoek.   

Ik  heb ondertussen een halve studie gemaakt van de gezondheid van mezelf en van mijn kinderen. Ik leg verbanden en zie dat artsen dat niet doen.

En tis beetje off topic, maar ik merk dat het thema me erg bezighoudt en raakt!
Trouwens ook bij ls, wordt wel gezegd dat glutenvrij werkt! Wordt de wetenschap niet eens wakker dat glutenvrij voor elke auto-immuunziekte zou kunnen helpen?
Het houdt mij (duidelijk) ook heel erg bezig.   :roll:  En ik denk net als jij dat veel ziektes vermeden kunnen worden door voeding aan te passen.  Alleen in het westen kijken artsen amper naar voeding.  Oh ja, er komen af en toe wat dwaze berichten in de media:  het dit-jaar-is-koffie-gezond-en-vorig-jaar-was-het-vergif-verhaal.  Het hangt ervan af wie de studie betaalt.  Een dieet aanpassen brengt nu ook eenmaal minder geld op dan dure tests en medicatie.

Ik ben alvast blij dat je het niet opgeeft en zelf verder zoekt.  En dat je hele nuttige informatie deelt met ons!
sympathiseert met coeliakie patiŽnten; heb zelf levenslange darmproblemen, erge vermoeidheid, geen diagnose - wel antistoffen tegen meer dan 30 voedingsstoffen, waaronder gluten, gliadine en veel graanvervangers

Smulrol

• Jr. Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: april 27, 2015, 16:17:55 »
Sorry, breek ff in  :roll:
Ik ben het eens dat er artsen zijn die meer bezig zijn met cijfers, dan met hun patienten. Heb daar gisteren heel toevallig ook een discussie over gehad.
Als is een verschrikkelijke ziekte. Zou wel ook echt een doorbraak zijn, als deze info mensen hun leven kan verlengen/ misschien wel redden.
Ja en pds..... Is gewoon onverklaarbare buikpijn. En ja mijn ervaring is ook dat als iets niet binnen het straatje valt, je volgens de arts dus gezond bent. Mijn dochter buigt 2 groeilijnen af sinds babytijd. Geen coeliakie, geen syndroom turner of andere groeistoornis te vinden en dus ben je gezond  :roll: ipv dat ze zeggen: we weten het niet! Ik kamp ook al jaren met buikpijn. Pds idd! En dan onderzoek naar coeliakie! Geen coeliakie. Nu kwam er glutensensitief uit bij de internist en ben ik nu weer paar weken glutenvrij.
Bijzondere is dan nog dat ik zelf moet komen met glutenvrij dieet. Het hoeft niet zei de internist, maar als een lichaam aangeeft dat het beter is dan moet je daar naar luisteren.
Of je met pds 100 kunt worden? Tja.... Hoeveel mensen worden er nu nog 100?

Niet zoveel, maar als je de genen er voor hebt en je gezond leeft waarom zou je dan dat je geen 100 kan worden met onverklaarbare buikpijn die veroorzaakt wordt door bepaald voedsel maar waar verder geen oorzaak voor te vinden is. Degene die dat wel beweert wil geen bronnen aandragen.
Ik heb zelf ook PDS label overigens.

sympamis

• Jr. Member
  • **
  • Melissa
« Reactie #18 Gepost op: april 27, 2015, 17:22:17 »
Smulrol, heb je eigenlijk al een letter gelezen van wat ik hier geschreven heb of ben je selectief blind?  Misschien is het omdat je zelf PDS hebt en dat ik je bang heb gemaakt?  Ik heb alles al uitgelegd, zelfs een kind moet het nu snappen.   Helaas heb ik geen tijd en zin om er nog een tekeningetje bij te maken.  Herlees het nog eens en doe er je voordeel mee.   
sympathiseert met coeliakie patiŽnten; heb zelf levenslange darmproblemen, erge vermoeidheid, geen diagnose - wel antistoffen tegen meer dan 30 voedingsstoffen, waaronder gluten, gliadine en veel graanvervangers