Auteur Topic: AH sweet chili niet meer melkvrij!  (gelezen 4565 keer)

LauraV

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
AH sweet chili niet meer melkvrij!
« Gepost op: maart 31, 2015, 21:06:23 »
Mijn flesje chilisaus was op en ging vrolijk naar de appie voor een nieuwe. Tot mijn schrik zag ik dat het melkvrije logo eraf gehaald was. Dus niet meer melkvrij.

Bij de ingredienten staat nu melkzuur. Hij is dus nog wel lactosevrij (volgens mij) en glutenvrij (dat logo staat er ook nog vrolijk op) maar niet meer melkvrij. Voor mij een reden om hem niet meer te kunnen eten, want ik kan echt niet tegen melk (niet de lactose dus).

Dat jullie het even weten!

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:AH sweet chili niet meer melkvrij!
« Reactie #1 Gepost op: maart 31, 2015, 22:08:21 »
Doet me denken aan de eiersalade van AH. Staat ook geen melkvrij logo op en bij de allergenen staat: bevat melk. Maar er staat helemaal geen melk/melkpoeder/lactose/wei et cetera tussen de ingrediŽnten. Foutje van AH dus, ze gaan het etiket aanpassen. Er staat namelijk geen logo op ivm het risico op kruisbesmetting, er zit qua recept geen melkproduct in.
Melkzuur heeft niks met melk te maken. Grote kans dat het dus wel gewoon melkvrij is, maar dat ze geen logo plaatsen, omdat ze kruisbesmetting niet kunnen uitsluiten. Ze zijn voorzichtiger geworden met logo's.
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.