Auteur Topic: Cake in a mug  (gelezen 1929 keer)

lilly

• Sr. Member
Cake in a mug
« Gepost op: maart 18, 2015, 17:56:46 »
Mijn dochter kwam met iets nieuws: cake in a mug. Nou ja voor mij nieuw dan. We hebben wat gezocht op internet en ook glutenvrije varianten gevonden. Inmiddels varieer ik er op los. Het oorspronkelijke recept heb ik niet meer, maar dat maakt niet uit. Je kan er van alles in doen... Wat je maar lekker vindt! Het handige aan het recept is dat je 1 of 2 cakejes maakt die je 2 minuutjes gaart in de magnetron!

IngrediŽnten voor 2 cakejes:

3 eetlepels amandelmeel
1 grote banaan
2 eieren
halve koffielepel wijnsteenbakpoeder
halve koffielepel vanille aroma
zoetstof/honing of paar dadels om te zoeten

Goed mixen bijvoorbeeld met de staafmixer. Verdelen over 2 bekers. 2 minuten per cakeje in de magnetron op 900. Omkiepen op een bordje. Garneren met slagroom, vers fruit... of gewoon zonder garnering

Voor de smaak heb ik er een keer koekkruiden en gehakte hazelnoten door gedaan
Een andere keer geraspte citroenschil en cranberries
Een andere keer cacao poeder en een lepeltje nutella in het midden van de beker (mmmm die was lekker!)

Maar je kan er dus in doen wat je maar wil. De volgende wordt met stemgember!

Het is zo handig dat het in een paar tellen klaar is. Ik eet het gewoon als luxe ontbijt of lunch!

Angela76

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Cake in a mug
« Reactie #1 Gepost op: maart 19, 2015, 22:25:10 »
Ik heb ook eens zo iets gezien op het net. Lijkt me erg lekker, en ik ben om. Je kunt zo bij de reclame  ;) toch eens proberen.
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

lilly

• Sr. Member
Re:Cake in a mug
« Reactie #2 Gepost op: maart 19, 2015, 23:14:42 »
 :lol:

Ja ik ben echt enthousiast! Ik hou van simpele snel klaar recepten en de ingrediŽnten heb ik altijd in huis.