Auteur Topic: Kosten boodschappen. Tips en ervaringen?  (gelezen 18114 keer)

Ajta

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kosten boodschappen. Tips en ervaringen?
« Reactie #15 Gepost op: maart 16, 2015, 20:05:16 »
Caronel, als je wil weten waar je geld naar toe gaat kun je het best een maand lang overal de bonnetjes aannemen. Daarna weet je het precies!
Coeliakie sinds februari 2008

lies72

• Jr. Member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: juli 03, 2015, 10:30:02 »
Bij mij scheelt het in het totaalbedrag ook best veel als ik een weekmenu maak.
Daardoor ga ik minder vaak naar de supermarkt en doe je minder vaak impuls-/ onnodige aankopen.
Nu zitten we meestal rond de 70-80 per week met 2 personen en dat vind ik nog best veel  :P
Geen officiŽle diagnose. Gluten- en lactosevrij sinds juni 2011. Ook de meeste E-nummers vermijd ik, zeker E621.
Verder heb ik ook diabetes en fibromyalgie.

moniek

• Jr. Member
  • **
  • carpe diem
« Reactie #17 Gepost op: juli 05, 2015, 20:07:17 »
Ik kijk ook elke week naar aanbiedingen in de diverse supermarkten op internet. Dan maak ik een eet-plan voor de hele week.
Soms wijken we er ook wel van af, omdat iemand ergens veel zin in heeft. En iedereen denkt nu ook makkelijker mee wat er gekookt gaat worden  ;)
Maar zo voorkom ik dat ik als moeder altijd moet verzinnen wat er die dag gekookt moet worden, en houden we tekening met aanbiedingen.

Bevalt ons prima  :duimop:
Moeder van 2 tieners, dochter weer gevoelig voor gluten. Sinds 2015 glutenvrij. Zelf tarwevrij en lactosevrij sinds 2015

LauraV

• Sr. Member
« Reactie #18 Gepost op: augustus 26, 2015, 22:58:56 »
Ik ben bijvoorbeeld heel trouw met mijn bonuskaart. Krijg nu regelmatig glutenvrije persoonlijke aanbiedingen daarop. Markt ga ik overigens nu amper meer heen, omdat ik er domweg de tijd niet voor heb. Ik werk namelijk overdag en op zaterdag heb ik echt de energie niet om vroeg uit bed te komen om naar de stad te fietsen. Jammer maar helaas. Ga nu nog wel eens naar de lidl groente halen, maar vind dat ze daar maar hele beperkte keuze hebben. Is nog een beetje zoeken.

Wat ik verder vaak doe, is de houdbaarheidsdatum van het geniusbrood in de gaten houden en op de dag dat het weg moet, flink in slaan met stickers. Levert een besparing van bijna een euro per brood op.

moniek

• Jr. Member
  • **
  • carpe diem
« Reactie #19 Gepost op: augustus 27, 2015, 16:47:09 »

Wat ik verder vaak doe, is de houdbaarheidsdatum van het geniusbrood in de gaten houden en op de dag dat het weg moet, flink in slaan met stickers. Levert een besparing van bijna een euro per brood op.

Goede tip! Ga ik ook eens op letten  ;)
Moeder van 2 tieners, dochter weer gevoelig voor gluten. Sinds 2015 glutenvrij. Zelf tarwevrij en lactosevrij sinds 2015

b0lino

• Newbie
  • *
« Reactie #20 Gepost op: oktober 26, 2015, 11:06:06 »
Ik heb laatst bij glutenvrijemarkt.nl 23 glutenvrije broden gekocht die bijna op datum waren en uit het assortiment gingen voor 1 euro per brood. Hele lading meteen in de vriezer gegooid en ik kan er mooi weer een tijd tegenaan. Dat scheelt behoorlijk in de kosten. Verder koop / eet ik bijna geen glutenvrije vervangingen, maar veel producten die van zichzelf al geen gluten bevatten. Ik kook en bak ook veel zelf. Ik koop bijvoorbeeld eens per jaar een zak van 25 kg aan glutenvrij broodmix van Semper waarmee ik voor omgerekend ongeveer 2,50 een brood kan bakken. In vergelijking met de broodjes van 4 a 5 euro uit de supermarkt bespaar je al een hoop (en dat brood van Semper vind ik ook nog eens veel lekkerder). Mijn warme maaltijden baseer ik meestal op wat er op dat moment in de aanbieding is en ik koop sowieso altijd voordeelverpakkingen waarmee ik meerdere porties kan maken en daar ook wat van kan invriezen. Met ongeveer 30,- per week aan boodschappen kom ik prima rond.