Auteur Topic: Luxemburg  (gelezen 5213 keer)

Angela76

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Luxemburg
« Gepost op: februari 27, 2015, 20:19:38 »
Wij gaan dit jaar voor het eerst sinds ik gv ben weer naar het buitenland op vakantie.

Wij gaan naar Luxemburg, de dichts bijzijnde supermarkt is in Dirkirch. Wie weet er of de supermarkten een gv assortiment hebben?

Op livaad staat erg weinig in Luxemburg aan horeca, wie heeft ervaring? We gaan naar het plaatsje bourscheid.
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

yvonnezet

• Gold Member
Re:Luxemburg
« Reactie #1 Gepost op: februari 27, 2015, 23:44:26 »
Wij zijn 2 jaar terug in Luxemburg op vakantie geweest. Supermarkt cactus heeft een flink assortiment, uit eten niet geweest, durfde het niet aan. Op de camping waar wij stonden, birkelt, kon je bij het afhalen vooraf patat vragen dat ze in een aparte frituurpan bakten, maar dat was het dan ook.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Angela76

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: februari 28, 2015, 15:09:58 »
Okey. Cactus dus. Op livaad staan een paar adressen. Maar het meest in Luxemburgstad. Gelukkig heb ik ook een fijn vakantie als ik op mijn skottelbraai aan het prutten ben.

Ik ga voor brood een wonderpan proberen. Heb de omni oven op het oog. Deze is 36 euro bij obelink. Das de zweedse versie van de wonderpan. De recensies zijn lovend. Ik deed het wel op de braai. Maar dat is vrij weersafhankelijk. En mijn klachten op teveel kant en klaar brood zijn te groot.

Mrk

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2015, 09:03:04 »
Wat ook handig is, is een airfryer. Wel een stuk hoger in de prijs, maar we vinden hem ideaal.
Voor patat, maar ook voor snacks en afbakbroodjes! Je kan er ook een cake etc in bakken, maar dat hebben we nog niet geprobeerd.

Mrk

• Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2015, 09:16:48 »
Glutenvrij boodschappen doen vonden wij trouwens ook geen probleem in Luxemburg, we zaten ook in de buurt van Diekirch. Zelfs glutenvrije pizza's etc waren daar te koop in de grotere supermarkt.

We zijn daar niet uit eten geweest, echter zie ik nu op de menukaart dat ze op de camping waar we zaten rekening houden met dieeten: http://www.kengert.lu/nl/restaurant.

Angela76

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: maart 04, 2015, 13:33:29 »
Super dank je!

Angela76

• Gold Member
« Reactie #6 Gepost op: juli 27, 2015, 22:01:54 »
Inmiddels terug. De supermarkt is goed voorzien. We waren ook bij delhaize. Daar was zelfs vers gv brood. Waar ik tegen kon! Cactus is idd perfect. We zijn ook niet uit eten geweest. 1x patat gehaald op de camping um gritt. Daar ook een aparte frituurpan.

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #7 Gepost op: juli 28, 2015, 09:04:18 »
Wat fijn dat je een goede vakantie hebt gehad en er glutenvrije producten waren :duimop:
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

orionne

• Gold Member
« Reactie #8 Gepost op: juli 28, 2015, 10:12:37 »
wat fijn voor je Angela, dat het goed is gegaan en je een leuke vakantie hebt gehad..
en zoveel goeds geeft weer een beetje moed aan anderen :duimop:
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)