Auteur Topic: Afhaal shoarma glutenvrij?  (gelezen 5147 keer)

Eve

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Afhaal shoarma glutenvrij?
« Gepost op: december 28, 2014, 19:44:40 »
Ik vraag me af of afhaal shoarma glutenvrij is. Ik kon het hier op de site nergens vinden. Uiteraard is het pitabroodje met gluten maar daar kan ik zelf iets voor bakken of kopen. Wie heeft er ervaring mee  :?

kokosnootje

• Jr. Member
  • **
Re:Afhaal shoarma glutenvrij?
« Reactie #1 Gepost op: december 28, 2014, 20:06:58 »
Het ligt eraan wat er in de kruiden zit die ze voor de shoarma gebruiken. Als daar een ingredient met tarwe in zit (of 1 van de andere gluten-bevattende granen) dan is het niet glutenvrij. Als je coeliakie hebt is het ook oppassen voor kruisbesmetting als je elders iets besteld. De knoflooksaus is waarschijnlijk ook niet glutenvrij, maar deze kan je makkelijk zelf maken met je eigen glutenvrije mayonaise, bijvoorbeeld van het merk Hellmann's.
20 jaar klachten (gehad), bloedtest negatief, geen biopt laten doen, geen diagnose. Glutenvrij sinds oktober 2014. Voor het dieet kreeg ik last van een heleboel dingen, maar inmiddels kan ik o.a rundvlees, noten en jonge kaas weer beter verdragen. Niet meer zo moe en zit beter in mijn vel.

MathFox

• Sr. Member
  • WisVos
« Reactie #2 Gepost op: december 28, 2014, 20:11:21 »
Ik heb een aantal keer een kapsalon (shoarmavlees, patat, kaas en sla) gegeten, de ene keer viel het beter dan de andere; besmetting kan per portie verschillen. Het veiligst is het om uit te gaan van ongekruid vlees en dat zelf op smaak te brengen en te bakken.
Als ik sliertjes in de soep wil gooi ik er taugé in!

Tarwe-allergie, geen coeliakie.
Let hier op bij recensies en recepten.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #3 Gepost op: december 29, 2014, 16:22:25 »
Wij riskeren het niet om afhaal shoarma te eten. Het risico op besmetting is me veel te groot.
De shoarma zelf zal wellicht wel gv zijn hoor, zoals kokosnootje al schreef hangt het af van het gebruikte kruidenmengsel, maar nogmaals er is wel heel veel risico op besmetting met gluten.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Eve

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: december 31, 2014, 13:26:41 »
Ik dacht: weet je wat, ik bel gewoon even naar die afhaal en vraag of er gluten en/of tarwe in de kruidenmix zit. "Ehh, gluten, ehh, wat is uw vraag? Het komt van de groothandel en is lekker hoor!"  :z  Nou, jullie begrijpen dat ik dit niet vertrouw en ook niet ga eten. Ik dacht dat sinds 16 december duidelijk moest zijn wat er in het eten zit dat restaurants verkopen?

Wij zijn niet zo van de afhaal maar een enkele keer is wel makkelijk...Voor mij dus niet meer. Wat doen jullie in zo'n geval? Eigen bakje mee van huis?  :?

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #5 Gepost op: december 31, 2014, 14:17:21 »
Ik heb altijd maaltijden die ik zelf heb gekookt in de vriezer voor dagen dat ik geen tijd heb om te koken.
Het enige dat we wel eens halen is iets van de Chinees bij ons in de buurt. Die weten precies wat wel en niet mag.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl