Auteur Topic: Stem op dagvers glutenvrij brood (Jaarprijs Goede Voeding)  (gelezen 9453 keer)

JoJ_91

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stem op dagvers glutenvrij brood (Jaarprijs Goede Voeding)
« Reactie #15 Gepost op: oktober 12, 2014, 15:54:37 »
Echt meer mensen stemmen op YAM, alsjeblieft. 'We' staan plotseling zwaar achter. Gisteren nog nek aan nek en nu staan die stomme tosti's op 48% en Yam op 36%. Zou je vals kunnen spelen met zoiets? Welk normaal mens interesseert zich zou voor tosti's dat ie gaat stemmen? Alleen glutenvrijen zijn zo obsessief  met eten bezig toch?

Zo als gezegd, niet alleen goeie publiciteit voor YAM maar ook goede publiciteit voor coeliakie. Er is een hoop media-aandacht voor deze prijs. Iemand toegang tot facebookgroepen e.d. om het daar ook op te zetten?

Je kunt ook stemmen vanuit meerdere browsers op je computer (ik heb firefox, chrome en internet explorer = 3x stemmen), of ook nog stemmen vanaf je telefoon en ipad!
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

Angela76

• Gold Member
« Reactie #16 Gepost op: oktober 13, 2014, 12:17:43 »
Okey. Wij hebben een telefoon, 2 tablets en 2 laptops.
en gedeeld op fb uiteraard. We lopen weer in. En zie nu dat gerda mijn link weer deelt. :lol:

(1 werk tablet, manlief, 1 laptop voor mijn opleiding verplicht aan moeten schaffen, maar best decadent  :roll:)
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #17 Gepost op: oktober 16, 2014, 18:11:44 »
Even dit topic omhoog halen.

Het is trouwens wel heel grappig om het commentaar onder de huidige stand te lezen. De tosti wordt in reclameachtige teksten aangeprezen door wat kennelijk medewerkers van het bedrijf zijn dat de tosti's maakt. De teksten over het Yam brood zijn duidelijk van echte mensen.  Het is zelfs zo dat meerdere mensen schreven dat ze het niet eens erg lekker vinden, maar dat ze er toch op stemmen omdat dit tenminste een echte verbetering is. :D

(en dat is het ook, dit is tenminste echt gezond brood)

Wie nog niet gestemd heeft allemaal even stemmen alsjeblieft.

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #18 Gepost op: oktober 21, 2014, 14:38:15 »
Voor de mensen die nog niet gestemd hebben op YAM glutenvrij brood haal ik dit topic omhoog. De glutenvrije hype gaat voorbij, maar als er op deze indirecte manier meer aandacht komt voor coeliakie krijgen meer mensen een diagnose. Zo blijft er een (voor winkels/fabrikanten aantrekkelijke) markt bestaan voor glutenvrij, zodat het huidige mooi aanbod niet weer verdwijnt met de hype.

Dus ook als je het vies vindt of nog nooit gegeten hebt: Stem op YAM!

Klik hier om te stemmen: http://www.voedingnu.nl/stemmenjaarprijsgoedevoeding2014

JoJ_91

• Sr. Member
« Reactie #19 Gepost op: oktober 21, 2014, 16:11:09 »
Momenteel staat YAM wel mooi bovenaan!
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #20 Gepost op: oktober 21, 2014, 23:06:32 »
Ja, maar de tosti's lopen weer in :D. En de koolzaadolie begint ook te stijgen.

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #21 Gepost op: oktober 31, 2014, 19:37:27 »
Voor degene die nog niet gestemd hebben haal ik dit topic even omhoog. Je hebt nog 3 dagen om je stem uit te brengen.

Renate48

• Gold Member
« Reactie #22 Gepost op: oktober 31, 2014, 20:09:20 »
Ik heb net ook gestemd.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

Ellie

• Gold Member
« Reactie #23 Gepost op: oktober 31, 2014, 20:12:55 »
Yay, we staan voor met 41% van de stemmen  :duimop:
()_()
(^.^)
'(")(")'

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #24 Gepost op: november 02, 2014, 11:14:12 »
Voor wie nog niet gestemd heeft haal ik dit topic nog een keer omhoog. Vandaag is de laatste dag dat je kan stemmen en 'we' worden weer ingehaald. Vraag ook vooral je familie en facebookvrienden om te stemmen!

Het is dus niet alleen goede publiciteit voor het YAM brood, maar ook een goede manier om coeliakie op een positieve manier onder de aandacht te brengen. Hoe meer van de 85% ongediagnosticeerde mensen met coeliakie een diagnose krijgen, hoe meer kans dat er ook na het verdwijnen van de 'glutenvrij-hype' een mooi aanbod in glutenvrije producten  blijft.

orionne

• Gold Member
« Reactie #25 Gepost op: november 02, 2014, 14:27:29 »
Ik heb het nog op FB gezet, op het coeliakieforum, misschien helpt het.. ;)
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

ine

• Gold Member
« Reactie #26 Gepost op: november 02, 2014, 16:13:07 »
Totaal aantal stemmen: 16101.

Maar als je op die manier te werk gaat dan heb je geen vertrouwen in je eigen product, denk ik maar.

Maar ik heb er printscreens van gemaakt. :D
Zou fijn zijn om die te verzenden, dan weten zij bij VoedingNu dat de stemming "belazerd" wordt

Om 11.32 uur zijn er 15199 stemmen
Tosti 33%
Yam 38%

Om 13.47 uur zijn er 15504 stemmen
Tosti 33%
Yam 37%

Nu weer een prinstscreen gemaakt om 15.58 uur
Aantal stemmen 16101
Tosti 35%
Yam 36%

Misschien zijn het wel werknemers en krijgen ze extra betaald.  :z

Werknemers van dat bedrijf ??:
J.koelemaij 01/11/2014 09:26
Tosti Bruin is elke keer een echte traktatatie!

J.koelemaij 01/11/2014 09:24

J.koelemaij 01/11/2014 09:23

J.koelemaij 01/11/2014 09:21

Geraldo 29/10/2014 11:20
Tosti Bruin brood: het gezonde toppertje van Topking

Gerard 29/10/2014 11:14
Tosti Bruin: Wie zal er niet groot mee worden?

Kor Verburgh 17/10/2014 19:43
goed bezig met het gezonde broodje

Ria Verburgh 17/10/2014 19:41
Tostie bruin brood,geweldig en gezond

De rest heb ik nog niet gekeken.

Ik weet dat ik zoiets niet hardop mag zeggen maar ik vind het ook heel verdacht dat tosti zo ineens stemmen erbij krijgt.

Ellie

• Gold Member
« Reactie #27 Gepost op: november 03, 2014, 13:02:38 »
Nou, we staan nu na het sluiten van de stemming behoorlijk bovenaan!

Koolzaadolie met 29%
Tosti met 32%
Yam brood met 39%

Ze zullen deze uitslag meewegen in het juryoordeel. Ben benieuwd!
()_()
(^.^)
'(")(")'

ine

• Gold Member
YAMbrood wint Jaarprijs 2014 Goede Voeding
« Reactie #28 Gepost op: november 21, 2014, 08:26:45 »
YAMbrood wint Jaarprijs 2014 Goede Voeding    :top:

De Jaarprijs Goede Voeding 2014 gaat naar YAM glutenvrij brood.
Dat is vandaag bekendgemaakt op het symposium ‘Naar een gezondere voeding’ dat plaatsvond in de Landgoederij in Bunnik.
YAM is een glutenvrijVoeding Nu (meergranen)brood van Bake Five, een groep van twaalf zelfstandige bakkerijen.

De vakjury van de jaarprijs koos YAM uit de 26 verschillende inzendingen die dit jaar meededen aan de Jaarprijs Goede Voeding 2014.
Het brood kreeg tevens de meeste stemmen van de publieksjury.
Bezoekers van de website van de jaarprijs konden in oktober op de genomineerden hun stem uitbrengen.
De twee andere genomineerde producten voor de Jaarprijs Goede Voeding 2014 waren Hollands Goud Koolzaadolie – Puur van Colzaco en Tosti Bruinbrood van Topking Fingerfood.
In totaal werd er via de website van de Jaarprijs ruim 22.000 keer gestemd.

Aanmoedigingsprijzen
Tijdens de bijeenkomst in Bunnik maakte vakjuryvoorzitter Frans Kok, hoofd Humane Voeding Wageningen Universiteit, ook twee aanmoedigingsprijzen bekend, te weten: Nutty Frutty zakjes van Justnuts en Simply Spices van Dutch Spices.

Kwaliteit omhoog
‘De vakjury constateert dat er veel animo is voor de Jaarprijs Goede Voeding, het onderwerp leeft, gezien het grote aantal stemmen’, zegt Kok.
 ‘Maar wat de vakjury betreft kan het aantal innovaties dat echt zoden aan de dijk gaat zetten als het gaat om een gezonder productaanbod voor de consument nog verder omhoog.
We zien volgend jaar graag een brede inzending tegemoet.’

De vakjury over YAM glutenvrij brood
‘De jury vindt voor mensen met een glutenintolerantie positief dat er nu een dagvers gebakken brood is dat glutenvrij is en ook nog smakelijk. Een welkome aanvulling  voor mensen met coeliakie.
Ook valt het brood op door een grote zoutreductie ten opzichte van regulier brood. Het brood heeft een vaste niet-cakeachtige structuur met gezonde ingrediënten, vezelbevattende granen.
De prijs is relatief hoog, daar staat tegenover dat een gemiddeld sneetje van YAM wat zwaarder en vaster is dan een doorsneeboterham.’

Het volledige juryrapport is te vinden op de website van de Jaarprijs Goede Voeding.

Jaarprijs
Tot 2011 gaf het Voedingscentrum de prijs uit die innovatie stimuleert en gezondere producten binnen het bereik van een grote groep consumenten brengt, de Jaarprijs Voedingscentrum. Uitgeverij MYbusinessmedia zette de prijs na overdracht door het Voedingscentrum in 2013 voort als Jaarprijs Goede Voeding. Dat gebeurt onder de vlag van drie voedingsbladen voor professionals: Voeding Nu, VMT en Food Hospitality. 

NB  Juryrapport nog niet te vinden.

Bron:
http://www.food-hospitality.nl/nieuws/fho-carrousel/yam-brood-wint-jaarprijs-goede-voeding-2014.251827.lynkx

YAM
Van harte gefeliciteerd !
 :verj2:

Smulrol

• Jr. Member
  • **
« Reactie #29 Gepost op: november 21, 2014, 08:34:17 »
 :blij5: