Auteur Topic: Stem op dagvers glutenvrij brood (Jaarprijs Goede Voeding)  (gelezen 9454 keer)

ine

• Gold Member
Stem op dagvers glutenvrij brood (Jaarprijs Goede Voeding)
« Gepost op: oktober 09, 2014, 17:04:06 »
Een mooie gelegenheid om glutenvrij/coeliakie onder de aandacht te brengen  :ja:

***CoeliakiepatiŽnten hebben gťťn keuze***

*Mensen zÚnder coeliakie hebben volop keuze in het zŤŤr grote en diverse aanbod van
  allerlei producten op de Nederlandse markt.
*Voor coeliakiepatiŽnten is het juist bijzonder en waardevol dat nu een glutenvrij 
  product genomineerd is, zij zijn helaas wŤl afhankelijk van wat de fabrikanten leveren.

***Stem svp op YAM brood, ook je familieleden/vrienden etc.***

Genomineerden Jaarprijs Goede Voeding bekend
Koolzaadolie, tosti bruinbrood en dagvers glutenvrij brood zijn uitgekozen uit de 26 inzendingen voor de Jaarprijs Goede Voeding 2014.
De 3 genomineerden zijn volgens de vakjury hoofdprijzenswaardig en dragen bij aan een gezonder productaanbod.

De Jaarprijs Goede Voeding is een prijs die innovatie stimuleert en gezondere producten binnen het bereik van een grote groep consumenten wil brengen.

Glutenvrij brood
Yam glutenvrij Licht meerzaden brood en donker brood van Bake Five is een brood met een vaste, niet-cakeachtige structuur en gezonde ingrediŽnten, vezelbevattende granen, zonder gluten.

Volgens de vakjury is het een dagvers gebakken glutenvrij brood dat ook nog smakelijk is en dus een welkome aanvulling  voor mensen met coeliakie. De prijs is relatief hoog, maar een gemiddeld sneetje van Yam is wat zwaarder en vaster dan een doorsneesneetje.

Bron: Evmi
http://www.evmi.nl/voeding-gezondheid/genomineerden-jaarprijs-goede-voeding-bekend/

Stemmen:
Tussen maandag 6 oktober en maandag 3 november kunt u uw stem uitbrengen op een van de drie genomineerden die zich onderstaand presenteren.
De uitslag van deze publieksstemming wordt meegewogen in het eindoordeel van de jury.

De vakjury constateert dat het aanbod glutenvrij producten in de afgelopen jaren hand over hand is toegenomen.
Slechts een klein deel van de Nederlandse bevolking is glutenintolerant of heeft een glutenallergie (coeliakie).
Het productaanbod overstijgt daarmee de daadwerkelijke behoefte.
Echter, voor mensen met een glutenallergie of -intolerantie is het toegenomen aanbod dat daadwerkelijk vrij is van gluten positief.
De jury vindt het dan ook positief dat er nu een dagvers gebakken brood is dat glutenvrij is en ook nog smakelijk is.
Een welkome aanvulling  voor mensen met coeliakie.
Het betreft een brood met een vaste niet-cakeachtige structuur met gezonde ingrediŽnten, vezelbevattende granen, zonder gluten.
De prijs is relatief hoog, daar staat tegenover dat een gemiddeld sneetje van Yam wat zwaarder en vaster is dan een doorsneesneetje.

http://www.voedingnu.nl/stemmenjaarprijsgoedevoeding2014

Ik heb gestemd.

LauraV

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stem op dagvers glutenvrij brood (Jaarprijs Goede Voeding)
« Reactie #1 Gepost op: oktober 09, 2014, 17:17:17 »
Ik heb ook Yam even een stem gegeven. Even tussen twee haakjes: wat is er te winnen behalve een hoop extra publiciteit?

ine

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: oktober 09, 2014, 17:38:36 »
Even tussen twee haakjes: wat is er te winnen behalve een hoop extra publiciteit?

Er staat:
Citaat
U komt toch ook?
Winaar

De winnaar van de Jaarprijs Goede Voeding wordt bekend gemaakt op 20 november tijdens het symposium Naar een Gezonde Voeding in Corpus in Oegstgeest. Juryvoorzitter prof. Dr. Ir. Frans Kok , hoogleraar Voeding en Gezondheid en hoofd van de afdeling Humane Voeding van Wageningen Universiteit, zal de Jaarprijs uitreiken.

Eervolle vermeldingen
Tijdens het symposium zal de jury ook drie vermeldingen bekendmaken van ingezonden producten die een aanmoediging verdienen.

Publiciteit is altijd goed.
Kan een aanmoediging zijn voor andere fabrikanten om ook meer gv producten te produceren.
Meer publiciteit > meer gv producten > goedkoper voor ons.

12cook

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: oktober 09, 2014, 19:56:24 »
Ik heb ook gestemd op yam. Ondanks t feit dat ik t niet lekker vind en er slecht op reageer. Hoe meer publiciteit voor glutenvrij hoe beter.
En laten we wel zijn, voor mensen zonder beperkingen als glutenvrij is er meer dan genoeg gezonde keuze. Je zult alleen soms even wat verder moeten kijken dan je neus lang is.

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #4 Gepost op: oktober 09, 2014, 19:56:53 »
Ik heb ook gestemd op Yam brood, Yammie :duimop:
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

Elize_91

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: oktober 10, 2014, 23:06:08 »
Ik heb ook gestemd  :D
Reageer super goed op het brood en ik vind het lekker dus ben er erg blij mee!
Na zo goed als mijn hele leven buikklachten gehad te hebben kreeg ik op 21 januari 2013 de diagnose coeliakie Marsh 3b.
Volg mijn glutenvrije studentenleven op http://storiesofacoeliac.com/.

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #6 Gepost op: oktober 11, 2014, 09:44:57 »
Ook gestemd. Goed product, maar ook goede publiciteit voor coeliakie inderdaad. Ik weet dat er facebook groepen zijn over het glutenvrije dieet, heeft iemand hem daar al op gezet?

orionne

• Gold Member
« Reactie #7 Gepost op: oktober 11, 2014, 10:00:31 »
ook gestemd, ook Yam natuurlijk ;)
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

lilly

• Sr. Member
« Reactie #8 Gepost op: oktober 11, 2014, 23:19:35 »
Ook gestemd. Op YAM! Ik vind het erg lekker en goed houdbaar.

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #9 Gepost op: oktober 12, 2014, 09:18:57 »
Echt meer mensen stemmen op YAM, alsjeblieft. 'We' staan plotseling zwaar achter. Gisteren nog nek aan nek en nu staan die stomme tosti's op 48% en Yam op 36%. Zou je vals kunnen spelen met zoiets? Welk normaal mens interesseert zich zou voor tosti's dat ie gaat stemmen? Alleen glutenvrijen zijn zo obsessief  met eten bezig toch?

Zo als gezegd, niet alleen goeie publiciteit voor YAM maar ook goede publiciteit voor coeliakie. Er is een hoop media-aandacht voor deze prijs. Iemand toegang tot facebookgroepen e.d. om het daar ook op te zetten?

Finnegan

• Jr. Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: oktober 12, 2014, 09:49:23 »
Ook gestemd op Yam; mijn man vindt het heerlijk brood. Helaas zit ik niet op Facebook. Misschien wat familie/vrienden vragen te stemmen  :)

toos

• Full Member
  • Place Personal Text Here
« Reactie #11 Gepost op: oktober 12, 2014, 10:28:40 »
Ook op yam gestemd. Ik vind het ook nog eens brood dat nog vult ook nog ik ben al een redelijke brood eter waar ik van ander brood makkelijk 5 sneetjes op kan heb ik van yam al zeker voldoende aan 4 ook pak ik er zelfs nog maar 3

ine

• Gold Member
« Reactie #12 Gepost op: oktober 12, 2014, 10:40:03 »
Echt meer mensen stemmen op YAM, alsjeblieft. 'We' staan plotseling zwaar achter. Gisteren nog nek aan nek en nu staan die stomme tosti's op 48% en Yam op 36%. Zou je vals kunnen spelen met zoiets? Welk normaal mens interesseert zich zou voor tosti's dat ie gaat stemmen? Alleen glutenvrijen zijn zo obsessief  met eten bezig toch?

Ik heb mijn 1e bericht daarom aangepast.

orionne

• Gold Member
« Reactie #13 Gepost op: oktober 12, 2014, 11:42:39 »
Ik heb het bericht op FB gezet.. :)
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

ine

• Gold Member
« Reactie #14 Gepost op: oktober 12, 2014, 13:46:52 »
Ik heb het bericht op FB gezet.. :)
Super :duimop: