Auteur Topic: minusL desserts pudding  (gelezen 3404 keer)

Woepsa

• Newbie
  • *
minusL desserts pudding
« Gepost op: maart 17, 2015, 17:51:46 »
Haaaalooo iedereen,

Ik had even een vraagje wat betreft de MinusL desserts met slagroom.
Deze zijn dus lactosevrij maar nu staat er dat chocolade mogelijk gluten bevat en de vanillesmaak gemodificeerd zetmeel?
Heeft iemand goede ervaring met deze toetjes?
Ik kan geen lactose verdragen en ook geen gluten een ben dus een beetje bang voor die heeeerlijke desserts maar als niemand er last van heeft gehad, dan kan ik er met een gerust hart van genieten  :D :lol: ;) :)

Ik hen ze gekocht bij de Jumbo, samen met kwark en yoghurt!

kokosnootje

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Re:minusL desserts pudding
« Reactie #1 Gepost op: maart 17, 2015, 21:07:05 »
Ik heb alleen ervaring met de yoghurt en dat gaat goed bij mij  :)

De chocoladesmaak zou ik niet nemen als dat mogelijk gluten bevat. Wat ik begrepen heb over alleen de aanduiding 'zetmeel' op de verpakking, is dat het dan hier in Nederland niet van tarwe kan zijn. Dat had er dan bij moeten staan.
20 jaar klachten (gehad), bloedtest negatief, geen biopt laten doen, geen diagnose. Glutenvrij sinds oktober 2014. Voor het dieet kreeg ik last van een heleboel dingen, maar inmiddels kan ik o.a rundvlees, noten en jonge kaas weer beter verdragen. Niet meer zo moe en zit beter in mijn vel.

Woepsa

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: maart 17, 2015, 21:29:29 »
Ik heb alleen ervaring met de yoghurt en dat gaat goed bij mij  :)

De chocoladesmaak zou ik niet nemen als dat mogelijk gluten bevat. Wat ik begrepen heb over alleen de aanduiding 'zetmeel' op de verpakking, is dat het dan hier in Nederland niet van tarwe kan zijn. Dat had er dan bij moeten staan.

Dankuuu, ik had al even op livaad gekeken, en daar was alles groen, lv en glutenvrij...

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #3 Gepost op: maart 17, 2015, 21:44:10 »
Ze zijn dan ook gv maar er is kans op kruisbesmetting. Kans dus, dat wil niet zeggen dat er ook gluten inzitten.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

ViVeertje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: maart 19, 2015, 08:01:02 »
Mijn dietiste had het destijds uitgezocht omdat ik ook op zoek was naar lactosevrije yoghurt. Hier kan je de info vinden  http://www.minusl.de/fileadmin/content/Downloadbereich/ML_Tabelle_Fruktose-Glutenfreiheit.pdf

Helaas voor mij garanderen ze alleen onder de 20ppm, ik reageerde erop maar ik ben erg gevoelig.