Auteur Topic: Coeliaki en maagzuur  (gelezen 2328 keer)

Romy

• Jr. Member
  • **
Coeliaki en maagzuur
« Gepost op: augustus 24, 2014, 16:45:20 »
Hoi, kan het zijn dat je door het veranderde eetpatroon meer last van maagzuur krijgt.
Ik heb niet dat het voelbaar steeds naar boven komt maar meer een branderig gevoel in keel/nek,borst en rug...
Ook af en toe aan de linkerkant vd ribben van onderen....
Ik denk aan maagzuur omdat ik heeeel af en toe wel wat zuur naar boven komt bv bij bukken .
Kan dit door het dieet komen bv tijdelijk of..... Is het mij opgevallen  dat ik meer last heb na de biopsie gedaan te hebben ....daarvoor had ik het niet of nauwelijks.....
Moeder van 3 kids( 2kids met gen maar geen coeliaki), 11 juli 2014 telefoon internist met bevestiging coeliaki van mijzelf, 8 aug uitslag marsh 3b

Weidelied

• Jr. Member
  • **
Re:Coeliaki en maagzuur
« Reactie #1 Gepost op: augustus 24, 2014, 19:20:30 »
Ik heb ook last van maagzuur en bij mij verergeren de klachten als ik lactose of fructose eet. Ik verteer dit niet goed en ga dan boeren door toegenomen gasvorming in mijn darmen. Bij mij verminderde een lactosevrij en fructosearm dieet de klachten.

Jelly

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: augustus 24, 2014, 21:39:31 »
Altijd dacht ik last van maagzuur te hebben maar dat was niet het geval, het was een wond net onder de ribbenboog. Middenrif zeg maar.
jelly

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: augustus 25, 2014, 19:24:03 »
Ik had last van maagzuur, maar dat blijkt nu door de lactoseintolerantie te komen. Als ik melk binnenkrijg (zonder lactasepilletje), is mijn maagzuurprobleem weer terug. Komt bij dat mijn maag aan de bovenkant niet zo goed sluit als zou moeten, dus dan komt je maaginhoud extra gemakkelijk terug...
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: augustus 27, 2014, 08:27:54 »
Ik kreeg maagzuur van de astmamedicatie. Sinds ik daarmee gestopt ben, heb ik er zelden kast van.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

Romy

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: augustus 27, 2014, 14:47:26 »
Ik heb geen astma medicatie, lactosetest was negatief. Uit voorzorg sinds het begin met dieet wel heeeel matig met lactoseproducten.
Dus ja...
Mij was het opgevallen dat ik veel last van branderige gevoel geb gekregen sinds de biopsie maar dat zal wel tussen mijn oren zitten dan. :"
Moeder van 3 kids( 2kids met gen maar geen coeliaki), 11 juli 2014 telefoon internist met bevestiging coeliaki van mijzelf, 8 aug uitslag marsh 3b

petraw

• Gold Member
« Reactie #6 Gepost op: augustus 27, 2014, 19:59:54 »
Kan er niet iets beschadigd zijn tijdens het biopt?