Auteur Topic: Coco - ijs op basis van kokosmelk  (gelezen 5199 keer)

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Coco - ijs op basis van kokosmelk
« Gepost op: mei 17, 2014, 01:01:27 »
Ik zag het zojuist voorbij komen: ijs op basis van kokosmelk, met superfoods in twee smaken. Het is melk- en glutenvrij. Van alle allergenen die in de lijst staan, zit alleen soja er in (door de sojalecithine). Heeft iemand het al eens gegeten?

http://www.icecreamfactory.nl/nl/assortiment/superfood/coco-superfood-acerola-goji-berries.html

Product omschrijving
Een sensationele combinatie van Acerola-kokosijs met goji bessen! Met afstand het meest trendy ijsje op de markt! Lactose- en glutenvrij.

Inhoud
120ml

IngrediŽnten
Acerola-kokosijs met goji bessen. IngrediŽnten: Kokosmelk* 48%, water, acerola puree* 9%, goji bessen* 8%, glucosestroop (maÔs)*, fructose-glucosestroop (agave)*, rijststroop*, voedingsvezel* (inuline (agave)), natuurlijk aroma, emulgator (sojalecithine), stabilisatoren (guarpitmeel*, johannesbroodpitmeel*).

Product omschrijving
Een sensationele combinatie van aÁaŪ-kokosijs en mulberries! Met afstand het meest trendy ijsje op de markt! Lactose- en glutenvrij.

Inhoud
120ml

IngrediŽnten
Dat is de vraag, op de website staat de ingrediŽntenlijst van de andere smaak.
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

LauraV

• Sr. Member
Re:Coco - ijs op basis van kokosmelk
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2014, 10:05:47 »
Mjummie!  :D

12cook

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2014, 11:13:48 »
Waar te koop? Ziet er goed uit!

koekie8

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2014, 15:53:15 »
Ekoplaza! Op de website van die keten zag ik de aankondiging van dit nieuwe ijs in hun assortiment.
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: mei 20, 2014, 10:45:02 »
IngrediŽnten van de tweede ijsvariant:

Kokosmelk* 50%, Water, Fructosestroop* (tarwe), Witte moerbeien* 11%, Rijststroop*, Acai puree* 0.5%, Natuurlijk aroma, Emulgator (sojalecithine), Stabilisatoren (guarpitmeel*. johannesbroodpitmeel*), Melkzuur gefermenteerd rode bietensap*,

Bevat : Soja,

* = Biologisch

LauraV

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: mei 20, 2014, 12:10:16 »
Suf dat ze voor de ene fructose van mais en de ander van tarwe gebruiken. Maar jummie!!!!!

petraw

• Gold Member
« Reactie #6 Gepost op: mei 20, 2014, 13:00:57 »
Misschien speciaal voor de mensen die juist niet tegen mais kunnen? :)

LauraV

• Sr. Member
« Reactie #7 Gepost op: mei 21, 2014, 00:50:28 »
hihi... Denk dat ik morgen even langs de ekoplaza fiets, of bij het langsfietsen even naar binnen wip. Heb wel zin in ijs! Ik neig toch echt naar de aÁai, want heel erg lekker. Maar ik twijfel over de tarwe, weet nog niet hoe gevoelig ik ben en kan me deze week absoluut geen glutenfout permitteren. *drukdrukdruk*

Pauliina

• Gold Member
  • Een top forum !
    • Mijn website
« Reactie #8 Gepost op: mei 21, 2014, 12:20:49 »
Koop anders een "Excellent" sorbetijs van AH, mango of framboos, zit geen tarwe in. Ook lekker. :-)
Gv. sinds okt. 2004. Na zes weken glutenvrij, negatieve bloedtest. Kan dus niet bewijzen of ik wel of niet coeliakie heb. Ook melk-, ei- en tarwevrij, en vermijd nachtschadegroente (aardappel, tomaat, paprika, aubergine) en peulvruchten.

LauraV

• Sr. Member
« Reactie #9 Gepost op: mei 21, 2014, 23:49:09 »
Ik kan ook gewoon geen ijs kopen, is misschien beter voor mijn heupen... ;-)

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #10 Gepost op: mei 22, 2014, 16:15:23 »
Net eentje op. Was lekker. Al denk ik dat een roomijsje met wat lactasepillen goedkoper is. Koste 2,30 voor een minibakje. Maar ik ben wel dol op kokos, zit een hele uitgesproken kokossmaak aan.

Angela76

• Gold Member
« Reactie #11 Gepost op: mei 31, 2014, 23:15:13 »
Ik kan ook gewoon geen ijs kopen, is misschien beter voor mijn heupen... ;-)

waterijs is ook redelijk heup vriendelijk  :lol:

maar dat sorbet ijs is ook erg lekker en ook lactose vrij.
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!