Auteur Topic: zwanger van 2e kindje - gen-onderzoek?  (gelezen 21242 keer)

petraw

• Gold Member
Re:zwanger van 2e kindje - gen-onderzoek?
« Reactie #30 Gepost op: september 26, 2014, 08:17:58 »
Gefeliciteerd met jullie dochter en met de gunstige uitslag van het genonderzoek!

MirjamH

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
    • Ik ben glutenvrij
« Reactie #31 Gepost op: september 26, 2014, 12:24:36 »
Ach, wat fijn!
Coeliakie geconstateerd mrt. 2007, na 3 maanden zeer ernstige klachten en 14 jaar hele lichte klachten. Dochter Eva (geboren mei 2008) doet mee aan Prevent CD onderzoek. Wel HLA-DQ8, geen coeliakie. Dochter Mirthe (geboren jan. 2011) coeliakie geconstateerd oktober 2012. http://ikbenglutenvrij.nl

LauraV

• Sr. Member
« Reactie #32 Gepost op: september 26, 2014, 13:21:31 »
Dat is fijn zeg! Een ding minder om je zorgen over te maken in ieder geval. Blijven enkel die 999.999 andere dingen over.... ;)

Geniet van je kindje! Voor je het weet breng je ze met uitzet naar hun eerste kamer.

francien71

• Gold Member
« Reactie #33 Gepost op: september 26, 2014, 16:27:18 »
 :duimop:

peet

• Jr. Member
  • **
« Reactie #34 Gepost op: september 26, 2014, 17:35:05 »
Wat een fijne uitslag! Gefeliciteerd!
Nikki, geb febr 2007, coeliakie febr 2009, 2x DQ 2.5, marsh IIIb
Daan, geb maart 2009, 2x DQ 2.5, deelnemer prevent CD onderzoek
Isa, geb november 2011, 2x DQ 2.5

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #35 Gepost op: september 26, 2014, 18:58:16 »
Gefeliciteerd met de uitslag  :duimop:
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

Ciske

• Newbie
  • *
« Reactie #36 Gepost op: oktober 10, 2014, 13:50:50 »
Gefeliciteerd Pollewop met de geboorte van je dochter. En wat fijn dat ze de genen niet heeft! Dat scheelt inderdaad een hoop zorgen. Dankzij jouw eerdere bericht bleef ik standvastig volhouden bij onze kinderarts dat wij ook zon setje wilden hebben (ze was niet echt meewerkend/denkend). De verloskundige was gelukkig wel heel meedenkend en zij heeft de kinderarts uiteindelijk ook gebeld.

Inmiddels ben ik ook bevallen van een dochter en hebben we de uitslag binnen. Helaas heeft ze wel beide gentypes. Er is natuurlijk nog geen man overboord omdat ze geen coeliakie hoeft te ontwikkelen en verder lijkt het een kerngezond meisje en is het een heerlijk kindje.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #37 Gepost op: oktober 10, 2014, 14:40:14 »
Gefeliciteerd Ciske met je kleintje!  :baby1: :baby2: :baby3:

Gelukkig dat je hier had gelezen over het genonderzoek via navelstrengbloed, zo zie je maar weer, de aanhouder wint!

En nu maar duimen dat je dochter geen coeliakie krijgt (de kans dat ze het niet krijgt is met 90% natuurlijk veel groter dan de kans van 10% dat ze het wel krijgt.)

Geniet van je meisje! :duimop:
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Ciske

• Newbie
  • *
« Reactie #38 Gepost op: oktober 11, 2014, 20:36:57 »
Dank je Tine!  :)

Pollewop082

• Newbie
  • *
« Reactie #39 Gepost op: oktober 21, 2014, 21:58:15 »
Gefeliciteerd Ciske met de geboorte van je dochter!! Het is fijn om te weten dat ze de genen bezit. Nu kunnen jullie tijdig actie ondernemen als je wat vermoed. En de kans dat ze het niet ontwikkeld is natuurlijk veel groter!
Wel grappig, wij hebben elkaar nog eens een berichtje gestuurd toen we allebei net de diagnose van ons eerste kindje hadden. Twee kinderen met dezelfde leeftijden dus nu. Hoe gaat het met je oudste dochtertje?

Ciske

• Newbie
  • *
« Reactie #40 Gepost op: december 22, 2014, 10:06:12 »
Ja, grappig dat we twee kinderen met dezelfde leeftijden hebben en tegelijk met dezelfde vragen zitten.

Ik ben benieuwd of het in de toekomst misschien wel standaard wordt dat er via de navelstreng een gen-onderzoek gedaan wordt bij baby's met broertjes of zusjes met coeliakie. Met mijn oudste dochter gaat het overigens heel goed. Het glutenvrij-dieet is zo'n automatisme geworden, dat ik vaak vergeet dat ze coeliakie heeft. Is jouw zoontje ook snel hersteld na de start van het dieet?

Beetje laat mijn reactie trouwens. Ik ben een tijdje niet op het forum geweest.

Pollewop082

• Newbie
  • *
« Reactie #41 Gepost op: januari 26, 2015, 12:23:10 »
Hi Ciske,

Ik kom hier ook niet zo vaak, dus reageer ook laat  :s
Ja mijn zoontje is enorm snel opgeknapt na zijn dieet. Gelukkig maar.
Nu komt de spannende tijd van de basisschool en alle uit-huis activiteiten waar we voorheen nog niet zo mee van doen hadden. Spannend...