Auteur Topic: jodium tabletten  (gelezen 14824 keer)

orionne

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:jodium tabletten
« Reactie #30 Gepost op: maart 30, 2015, 18:47:29 »
dank je Alexandra, zal eens met de HA overleggen
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #31 Gepost op: juni 05, 2015, 13:57:20 »
Jodium van paleo is weer te koop.
ingrediŽnten : water, ethanol, kaliumjodide en geconcentreerd appel- en perensap.
Dat laatste is toegevoegd tov de oude versie. Lijkt mij net zo veilig, zeker omdat het sap als laatste genoemd wordt. Het blijft 150 mcg per druppel.

Mijn flesje is nog niet op, maar ga dit vast bestellen voor straks.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #32 Gepost op: juni 05, 2015, 14:47:12 »
Toch nog uitverkocht zie ik, maar wel alle nieuwe info op website.
zal dan vast niet lang meer duren.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #33 Gepost op: september 11, 2015, 20:11:17 »
Afgekeurd: nieuwe paleo jodium

afgekeurd: biotics jodium bij 300 mcg per dag.

momenteel heb ik geen middel dat goed gaat.

Heeft iemand ervaring met bakkerszout?  Schat dat ca 5-6 gram hiervan ook 300 mcg jodium oplevert.
Wil me ook verdiepen in jodium opname via de huid. Iemand daar ervaring mee?

ViVeertje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #34 Gepost op: september 12, 2015, 08:59:58 »
He wat jammer, ik durfde de nieuwe Paleo niet aan met geconcentreerd sap, dat wordt ook vaak geklaard met tarwe etc.
Ik probeer nu in overleg met dietiste 2 Š 3 keer per week vis te eten, en in de melk waar ik yoghurt van maak zit ook een beetje jodium om het minimum binnen te krijgen. Maar ik snap dat dat voor jouw niet mogelijk is, is je lactose intollerantie heel erg? Want melk gaat bij mij ook niet goed, maar yoghurt 24hr gefermenteerd wel.

Op amerikaanse forum gebruiken ze ook Lugol's iodine, dit is heel geconcentreerd maar kan worden verdund naar de juiste concentratie door een apotheker/dokter. Misschien is dat nog een optie?

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #35 Gepost op: september 12, 2015, 15:28:49 »
Helaas is mijn lactose intolerantie erger dan bij jou. Ook yoghurt verdraag ik niet.

Dank je voor de tip van lugol's verdunnen. Dat wist ik niet. Zal dat ook eens navragen/uitzoeken.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #36 Gepost op: september 14, 2015, 13:52:35 »
@viveertje: staat er op dat Amerikaanse forum ook welk merk lugol's ze hebben? Lees dat lugol's een productnaam is en geen merk.

De laagste dosering lugol's is 1,46 mg jodium per druppel. Dat is voor mij 5 dagen. Kan misschien ook wel 1 druppel in drinkbeker met kraanwater doen en dan verdeeld over 5 dagen opdrinken.
Ik ga mijn internist eens vragen of dat mag. Als dat mag, dan lijkt het me een hele veilige oplossing die ik in dat geval zeker ga proberen.

ViVeertje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #37 Gepost op: september 15, 2015, 10:05:32 »
Nee helaas staat er geen merk bij, maar als ik het in google zoek kan je hier het ook verkrijgen van verschillende merken.

Ben benieuwd, hopelijk is dit een oplossing.

alexandra1980

• Sr. Member
Re: jodium tabletten
« Reactie #38 Gepost op: december 04, 2018, 15:53:22 »
https://www.greenfood-shop.eu/Gesundheit-oxid/Hormonhaushalt/Jod-300-g.html?listtype=search&searchparam=Jod

Ik zag deze en is misschien wel een optie voor supergevoeligen.
Ik heb hem in ieder geval besteld. Is alleen kaliumjodide en cellulose.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #39 Gepost op: december 04, 2018, 19:57:33 »
Ik ben benieuwd. Weet je ook waar de cellulose van gemaakt is? Glucose, zetmeel?

Ik heb net een bron van jodium gevonden: garnalen. :duimop:
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #40 Gepost op: december 04, 2018, 20:24:49 »
Ik ben benieuwd. Weet je ook waar de cellulose van gemaakt is? Glucose, zetmeel?

Ik heb net een bron van jodium gevonden: garnalen. :duimop:

Fijn! Geeft dat genoeg jodium voor jullie? Of eet je er gewoon net zoveel van totdat het genoeg jodium is?
 De bron van de cellulose is planten volgens de website of via Amazon, weet ff niet meer waar ik het las.
Veel kan het ook niet zijn, want kaliumjodide wordt als eerste ingrediŽnt genoemd en is maar 300 mcg. De cellulose zou dus minder moeten zijn als de etiketteringsregels in Duitsland hetzelfde zijn als hier. Ik ben benieuwd hoe het eruitziet. Misschien is het wel een capsule met alleen jodium en verder leeg.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #41 Gepost op: december 09, 2018, 17:41:50 »
https://www.greenfood-shop.eu/Gesundheit-oxid/Hormonhaushalt/Jod-300-g.html?listtype=search&searchparam=Jod

Ik zag deze en is misschien wel een optie voor supergevoeligen.
Ik heb hem in ieder geval besteld. Is alleen kaliumjodide en cellulose.

Het is een kleine tablet en bij mij gaat het goed. Ze hebben ze ook in de variant van 150 mcg.

Ook deze gaat goed bij mij
https://www.koopjesdrogisterij.nl/p/vitals-jodium-bio-100ca-907792.html?dfw_tracker=10656-907792&gclid=EAIaIQobChMI_t7h0ZeT3wIVBeJ3Ch1OjwpdEAQYASABEgILf_D_BwE
Ik nam er 2 van. Ook geschikt voor schildklier patiŽnten, ook al is het kelp, want de dosering is gestandaardiseerd aldus mijn internist.