Auteur Topic: hey ik ben nieuw help  (gelezen 11581 keer)

tristan

• Newbie
  • *
hey ik ben nieuw help
« Gepost op: april 14, 2014, 11:31:02 »
ik ben tristan en ben nieuw ik ben 13 en ben sinds vandaag gluten gist en melk vrij maar mijn ma weet alleen recepten die ik niet lekker vindt help me altjeblieft met recepten of tips :? :? :? :? :? :?

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:hey ik ben nieuw help
« Reactie #1 Gepost op: april 14, 2014, 12:50:45 »
Hoi Tristan,

Wat balen dat je nu zoveel dingen niet meer mag eten en drinken. Wat voor recepten zoek je voornamelijk? Voor ontbijt (heb je bijvoorbeeld al eens rijstmelk met muesli geprobeerd of een lekker bord met pap?) of lunch of zoek je specifiek broodrecepten? Ik mag ook geen gluten, melk en gist en kan toch lekker brood bakken.

Groetjes
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

Ajta

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: april 14, 2014, 17:18:33 »
Haha, je moeder maakt alleen wat jij niet lekker vindt? Glutenvrij warm eten is niet heel moeilijk. Je moeder kan aardappelen, rijst, mihoen voor je koken, en glutenvrij pasta (te koop op internet, en bij de Jumbo, Albert Heijn, reformwinkels enz.). Puur vlees mag je ook hebben (karbonaadje, kipfilet, speklapje, noem maar op). Met worst en kant en klaar gehaktballen en zo is het uitkijken, daar kan paneermeel in zitten.
Hier op het forum is ergens een kopje "glutenvrij en lactosevrij", daar kun je je moeder even laten meelezen. En we hebben natuurlijk een grote receptenhoek!
Brood is lastig, en ik kan me voorstellen dat je dit niet allemaal lekker vindt. Maar het is even zoeken naar een recept dat je wel "lekker" vindt. Als je dat eenmaal hebt gevonden wordt het een stuk gemakkelijker voor je.
En anders inderdaad wat Koekie zegt: je hoeft niet perse elke dag brood te eten. Er zijn ook alternatieven!
Sterkte met je dieet (ook voor je moeder, haha)
Coeliakie sinds februari 2008

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #3 Gepost op: april 14, 2014, 18:10:34 »
Hoi Tristan, :wkm4: :wkm2:
Kijk eens in het receptenarchief samen met je moeder, neem aan dat je zelf nog niet kookt.
Sterkte met je dieet en ook voor je moeder die moet koken :lol:
Eet eens een pannenkoek i.p.v. brood.
Koekie en Atja hebben je ook al advies gegeven.
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

Weidelied

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: april 14, 2014, 18:11:22 »
ga naar de jumbo en koop lactosevrije koemelk, joghurt, kwark, pudding, chocolademelk of slagroom. het smaakt hetzelfde als normale koemelk, maar dan iets zoeter. Veel beter te eten dan soja/rijst of havermelk. Het merk is minusL, www.minusl.nl

12cook

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: april 14, 2014, 18:14:22 »
Welkom op het forum! Er zijn al heel wat vragen gesteld en al flink wat antwoorden gegeven.

Ik eet ook geen gluten, melk en gist ( en nog een aantal andere dingen) en daarmee kun je echt nog wel van t eten genieten hoor! Ik kan me voorstellen dat t voor je moeder niet meevalt om opeens met allemaal recepten aan te komen die je lekker vindt! Dus samen zoeken, overleggen en uitproberen!

Succes

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #6 Gepost op: april 14, 2014, 19:13:23 »
 :wkm4:
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #7 Gepost op: april 15, 2014, 07:22:40 »
 :wkm4: :wkm2:
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #8 Gepost op: april 15, 2014, 07:23:33 »

Sterkte met je dieet (ook voor je moeder, haha)

:ja:   :D
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

Angel76

• Newbie
  • *
me too
« Reactie #9 Gepost op: april 16, 2014, 20:29:45 »
heey ik ben nu ook voor de eerste keer hierop ik ben 12 en heet chayenne.ik heb al glutenallergie en suikerziekte sinds mijn geboorte. :roll:

cbor

• Newbie
  • *
« Reactie #10 Gepost op: april 16, 2014, 20:57:33 »
ik heb nog een goede tip als je weleens naar een jumbo of zo gaat heeft het altijd een wit met paarse verpakking van koekjes dat is mijn faforiet probeer maar eens :oo: :x :duimen2: