Auteur Topic: glutenfout en gedrag  (gelezen 2485 keer)

zoekende mama

• Sr. Member
glutenfout en gedrag
« Gepost op: april 07, 2014, 17:08:36 »
:Laat ik voorop stellen dat onze zoon extreem gevoelig is .heeft een dieet wat hij wel verdraagt.

Maar steeds als hij een glutenfout heeft gehad of verkeerd heeft gegeten is zijn gedrag onhandelbaar.niks dringt binnen bij hem.vroeger lag hij als een dood vogeltje op de bank.

Misschien heeft iemand tips om hiermee om te gaan?

Het frustreerd mij vreselijk dat hij dan zo doorslaat in zijn gedrag en je kan hem halve dagen staffen maar echt niks dringt door.hij zweet dan ook vaak heel erg.en ik baal dan zooo vreselijk dat dit weer komt door die vreselijke intollerantie, weer een paar dagen naar de haaien.

Tips zijn welkom!hij uit zich ook nog amper hii is pas vier.maar ik heb wel een conpleet ander kind in.huis.

FVU

• Newbie
  • *
Re:glutenfout en gedrag
« Reactie #1 Gepost op: april 07, 2014, 17:55:32 »
Hi zoekende mama,

Ik herken me wel in jouw verhaal en frustratie.... geen echte tips wel hart onder de riem! Bij mijn dochter van 3 ook altijd een duidelijke gedragsverandering merkbaar bij een fout. Huilerig, lastig, grenzen extreem opzoeken (anders dan hoort bij een 3jarige/mijn dochter). Ik probeer op zo'n dag echt voor ogen te houden dat zij er niks aan kan doen en probeer er een beetje omheen te fietsen en haar te laten.

Sterkte!!

Ike

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2014, 11:30:58 »
Ook van hier uit een hart onder de riem. Wat vervelend, die stomme gluten ook elke keer  :duimlaag:

Ook ik zou hem maar een beetje laten. Niet teveel van hem vragen en vooral zelf tot tien tellen.

Straks, als hij wat ouder is, kun je hem vertellen dat hij zich zo voelt door de gluten, hij zal het snel genoeg zelf ook doorhebben.
Eind 2013 eliminatie-provocatie dieet. Na 6 weken vrij van buikklachten, behalve bij een dieetfout. En zowaar, mijn energie kwam langzaam terug! Januari - mei 2014 glutenbelasting (weg energie). Eind mei 2014 diagnose glutensensitief/overgevoeligheid tarwe.

knuffel&koester3

• Full Member
  • Kalmte kan u redden
« Reactie #3 Gepost op: april 08, 2014, 14:21:14 »
Wat ontzettend vervelend en moeilijk, heel veel wijsheid en sterkte gewenst in deze situatie's!

Klinkt heel bekend, mijn dochter wordt ook grenzeloos, opstandig en onbereikbaar als ze een glutenfout heeft + wallen onder de ogen, een wezenloze blik en contact krijgen is zo lastig.

Het enige wat hier dan helpt is 1 de situatie accepteren, 2 kijken hoe ik het haar zo makkelijk mogelijk kan maken, 3 ik kies mijn strijd, wat vindt ik op dat moment belangrijker? de opvoeding in stand houden of de comfort zone zoeken.
Misschien helpt het om afleiding te bieden? zodat hij uit zijn frustratie/onmacht kan stappen en zijn focus ergens op kan richten.
3 van de 5 gezinsleden moeten een glutenvrij dieet volgen. Het is nog afwachten of de jongste telg (20-10-2015) straks ook glutenvrij moet of niet, we zijn er in elk geval bedacht op.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: april 08, 2014, 15:52:20 »
Bedankt voor jullie reacties!
Je beschrijft het precies goed mamavan2meiden

Lastig blijft het zeker!maar met de laatste tips kan ik wel wat!en me iver de reacties van andere heen zetten, dat is soms ook erg lastig.

En dat je gewoon machteloos staat.

knuffel&koester3

• Full Member
  • Kalmte kan u redden
« Reactie #5 Gepost op: april 08, 2014, 19:54:25 »
Tsja een ander zal ongetwijfeld zo zijn mening hebben, maar dat is niet belangrijk en helemaal jou zorg niet.
Hopelijk gebeurd het steeds minder vaak en kan je zoon zelf ook een weg erin vinden om er samen mee om te gaan.

3 van de 5 gezinsleden moeten een glutenvrij dieet volgen. Het is nog afwachten of de jongste telg (20-10-2015) straks ook glutenvrij moet of niet, we zijn er in elk geval bedacht op.