Auteur Topic: Gezocht: goede MDL arts in regio Den Haag/Rotterdam/Utrecht  (gelezen 14364 keer)

petraw

• Gold Member
Re:Gezocht: goede MDL arts in regio Den Haag/Rotterdam/Utrecht
« Reactie #30 Gepost op: juli 01, 2014, 21:33:01 »
Ik las net wel dat een laag cortisolgehalte voor schildklierproblemen kan zorgen. Zijn de schildklierhormonen nog maar een keer onderzocht, of al vaker? Dan zou je misschien een ontwikkeling kunnen zien, die in een richting zou kunnen wijzen? Toch maar naar een endocrinoloog dan?
Lastig hoor. Hopelijk denkt de huisarts goed mee!

JosjeC

• Gold Member
Re:Gezocht: goede MDL arts in regio Den Haag/Rotterdam/Utrecht
« Reactie #31 Gepost op: juli 02, 2014, 08:07:02 »
Ik ben normaal niet zo voor het gooien met mogelijke diagnoses op een forum, maar ik moest ogenblikkelijk hier aan denken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Addison  (een endocrinoloog heeft mij hier ooit op onderzocht, uiteindelijk bleek het een (auto-immuun) neurologisch probleem en een simpele maagontsteking (en misschien coeliakie), soms zijn dingen niet wat ze lijken en moet je eigenlijk bij een totaal andere arts zijn)

Het is erg zeldzaam, maar zeldzaam betekent natuurlijk niet onmogelijk. Het is ook een auto-immuunziekte.

Ik zou in elk geval (op vrij korte termijn) even naar een endocrinoloog.

lucia

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
  • All I have seen teaches me to trust the Creator...
Re: Gezocht: goede MDL arts in regio Den Haag/Rotterdam/Utrecht
« Reactie #32 Gepost op: januari 11, 2017, 07:53:21 »
Even ter info: mijn zoon blijkt een alvleesklierontsteking te hebben gehad, hij heeft littekens op de alvleesklier die daarop wijzen. En nog steeds vet in zijn ontlasting, dus het functioneert nog steeds niet zoals het zou moeten. Maar van coeliakie is geen sprake.
De alvleesklier van zo dichtbij bekijken dat deze littekens te zien zijn, kan alleen met een endo-echoscopie, dus een gastroscopie met een echoapparaat eraan. Pas toen konden ze zien dat de alvleesklier inderdaad ontstoken is geweest. Een onderzoek wat niet vaak gedaan wordt, vandaar dat het zo lang heeft geduurd dat ze iets hebben gevonden.
Hij is ondertussen weer 10 kg aangekomen, dus op dit moment is het rustig. Maar omdat het de chronische vorm is, zal hij er mogelijk in de toekomst weer last van krijgen.

Op dit moment is hij tevreden, we hopen dat het lang zo blijft!
Juni 2013: GEEN COELIAKIE aangetoond in biopten. Waar de vlokatrofie in 2001 dan vandaan kwam is een raadsel en zal het ook wel blijven.
2011: oudste zoon heeft HLA-DQ 8 gen van vader, tweede zoon heeft gen van mij, namelijk DQ5 en 7