Auteur Topic: Omgaan met studievertraging / blijven zitten  (gelezen 39091 keer)

Lies94

• Newbie
  • *
  • Antistoffen >200 GV sinds 27-02-2014
Re:Omgaan met studievertraging / blijven zitten
« Reactie #15 Gepost op: juni 19, 2014, 22:41:06 »
Ook ik herken me erg in deze verhalen.
Afgelopen jaren was ik ook telkens heel erg moe en voelde ik die blur in mn hoofd waardoor ik niet goed kon studeren.. Ik heb het heel hard geprobeerd, mijn propedeuse ook gewoon gehaald in 1 jaar, maar in mijn tweede jaar ging het mis..Ik was heel erg duizelig, moest na college direct naar bed en na iedere maaltijd heel erg last van mijn darmen. Ik heb heel hard geleerd, maar dit jaar geen enkel vak gehaald, erg frustrerend. Dit voorjaar kwam de diagnose en heb toen een gesprek aangevraagd met een studieadviseur, ze heeft een verzoek tot studievertraging aangevraagd, maar ik heb er verder nog niks van gehoord..

Elize_91

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: juni 19, 2014, 23:43:21 »
Ook ik herken me erg in deze verhalen.
Afgelopen jaren was ik ook telkens heel erg moe en voelde ik die blur in mn hoofd waardoor ik niet goed kon studeren.. Ik heb het heel hard geprobeerd, mijn propedeuse ook gewoon gehaald in 1 jaar, maar in mijn tweede jaar ging het mis..Ik was heel erg duizelig, moest na college direct naar bed en na iedere maaltijd heel erg last van mijn darmen. Ik heb heel hard geleerd, maar dit jaar geen enkel vak gehaald, erg frustrerend. Dit voorjaar kwam de diagnose en heb toen een gesprek aangevraagd met een studieadviseur, ze heeft een verzoek tot studievertraging aangevraagd, maar ik heb er verder nog niks van gehoord..

Bedoel je het verzoek voor een jaar extra stufi? Hoe lang is het geleden dat ze dat heeft aangevraagd? Bij mij duurde die namelijk ongeveer 4-5 weken. Als ze van DUO lang over iets doen (/te lang naar jouw zin) zou ik er gewoon een keer over bellen. Soms schrikken ze dan wakker :P

Hopelijk gaat het snel wat beter met je trouwens, zodat je weer lekker kunt studeren! Sterkte!
Na zo goed als mijn hele leven buikklachten gehad te hebben kreeg ik op 21 januari 2013 de diagnose coeliakie Marsh 3b.
Volg mijn glutenvrije studentenleven op http://storiesofacoeliac.com/.

kissessanne

• Jr. Member
  • **
  • * Stressed is Desserts spelled backwards. *
« Reactie #17 Gepost op: juni 27, 2014, 14:12:57 »
Ik ben langs de decaan geweest hoor! Inderdaad formulieren in laten vullen door de arts, decaan en vandaag opgestuurd. Was zo geregeld. Binnen 4 weken hoor ik er wat van maar de decaan zei dat het tot nu toe altijd werd toegekend bij haar studenten.  :) Als ik nu evengoed afstudeer wordt het van mijn studieschuld afgetrokken o.i.d.

Ondertussen druk bezig met afstuderen, moet mijn afstudeeronderzoek nog een beetje aanpassen.  :roll:

Fingers crossed

Ik ben 25, diagnose coeliakie en glutenvrij sinds 23-08-2013,
Ik heb een broertje (17) met diabetes type 1 en coeliakie.

kissessanne

• Jr. Member
  • **
« Reactie #18 Gepost op: maart 05, 2015, 20:03:26 »
Ik ben inmiddels geslaagd!  :D

petraw

• Gold Member
« Reactie #19 Gepost op: maart 05, 2015, 20:32:51 »
Sanne! Hartstikke goed, gefeliciteerd hoor! :ned: :verj2:

MathFox

• Sr. Member
  • WisVos
« Reactie #20 Gepost op: maart 05, 2015, 21:48:04 »
Gefeliciteerd!
Als ik sliertjes in de soep wil gooi ik er taugé in!

Tarwe-allergie, geen coeliakie.
Let hier op bij recensies en recepten.

Angela76

• Gold Member
« Reactie #21 Gepost op: maart 05, 2015, 22:54:59 »
Top!  :duimop:
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

koekie8

• Gold Member
« Reactie #22 Gepost op: maart 06, 2015, 19:07:09 »
Gefeliciteerd!!!
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

JoJ_91

• Sr. Member
« Reactie #23 Gepost op: maart 06, 2015, 20:14:54 »
Gefeliciteerd!!! Wat fijn dat het gelukt is!!

Ben je ook al druk aan het solliciteren?
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

12cook

• Gold Member
« Reactie #24 Gepost op: maart 06, 2015, 23:16:11 »
Top!

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #25 Gepost op: maart 07, 2015, 10:28:57 »
Gefeliciteerd!

AnnaT

• Newbie
  • *
« Reactie #26 Gepost op: maart 07, 2015, 17:05:28 »
Gefeliciteerd super.
Dochter 22 diagnose Coeliakie 20 juni 2014

Elize_91

• Full Member
« Reactie #27 Gepost op: maart 10, 2015, 13:25:48 »
Super! Gefeliciteerd!! :verj13:
Na zo goed als mijn hele leven buikklachten gehad te hebben kreeg ik op 21 januari 2013 de diagnose coeliakie Marsh 3b.
Volg mijn glutenvrije studentenleven op http://storiesofacoeliac.com/.

kissessanne

• Jr. Member
  • **
« Reactie #28 Gepost op: mei 04, 2015, 09:38:12 »
Aaah wat leuk dat ik wordt gefeliciteerd! Ik heb inmiddels een tijdelijke baan. Een parttime baan (50%) maar het kost mij evengoed veel energie, voelt fulltime. Maar goed een nieuwe baan is ook wennen en zeker na een lange tijd ziek zijn. Things will get better. :)

Ing79

• Jr. Member
  • **
« Reactie #29 Gepost op: mei 04, 2015, 21:18:27 »
Wisten jullie dat sinds 1 januari mensen met een beperking/ ziekte die daardoor studievertraging  oplopen bij de gemeente hiervoor een studietoeslag kunnen aanvragen. In amsterdam is dit circa 5000€! Ze doen dit vanwege de nieuwe participatiewet
Wel moet je aantonen dat je dus een diagnose hebt en hierdoor dus vertraagd je studie moet volgen.
Er zitten een paar regeltjes aan vast. Ik weet dat mijn clienten met een wajong er idg een beroep op kunnen doen. Ik weet niet zeker of dit ook geldt bij een chronische ziekte, maar wellicht de moeite waard om er eens naar te kijken.

Oh,ja en bij de school of universiteit zelf kun je ook bewerkstelligen dat je studievertragingstraject kunt volgen. Mijn client met autisme doet dit. Hij doet zijn keuzevakken dan in een 5e studiejaar en krijgt dan van de hogeschool zijn 5e jaar gratis! Hij betaalt natuurlijk nu gewoon collegegeld en door zijn beperking kan hij niet alle vakken volgen in 1 week. Maar hij betaalt wel collegegeld voor deze vakken. Daarom kun je dus aanspraak maken om 5e jaar gratis te krijgen. Dit weten niet veel mensen ;)
Een hogeschool en universiteit hoort een aanspreekpunt te hebben voor mensen met een beperking. Maak hier gebruik van!

Groeten