Auteur Topic: Belastingaangifte 2013  (gelezen 27658 keer)

Tomtomski

• Newbie
  • *
Re:Belastingaangifte 2013
« Reactie #15 Gepost op: maart 24, 2014, 22:50:04 »
Dat is precies wat ik hier boven bedoel. Het is een heffingskorting en die krijg je alleen als je genoeg belasting betaald hebt en anders niet. Hetzelfde geld voor bv hypotheekrente ook die krijg je terug als je genoeg betaald hebt dus boven het belastingvrije bedrag verdiend hebt.
Je zou nog kunnen kijken of je het via bijzondere bijstand onder de noemer dieetkosten vergoed kan krijgen. Dit kan alleen als je niet boven de 110% vd bijstandsnorm zit. Ik weet niet of je alleen woont of nog bij je ouders? Een alleenstaande norm is iets van 700,00 pm en gezin iets van 1200,00. Als je nog thuis woont en je ouders werken nog zou je het via hun belastingaangifte opkunnen voeren.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Had je antwoord eerder ookal gelezen maar voor alle zekerheid  :roll: Ik woon op mezelf, alleenstaand. Ik zit gelukkig onder de norm dus ga dat dan maar proberen:)
Dan zal ik ook maar gewoon aangifte doen als dat voordelen heeft voor volgende jaren! Heel erg bedankt, jij ook eefje!

Diuz

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Belastingaangifte 2013
« Reactie #16 Gepost op: maart 25, 2014, 09:59:21 »
Denk wel heel goed bij het bijzondere bijstandformulier dat je dieetkosten invuld en bij de vraag wanneer je het nodig hebt dagelijks en of je al kosten gemaakt hebt ja en waarom omdat je geen andere keus hebt omdat je andere niet mag oid. Oh en bewijs van dat je het nodig hebt van een arts moet er ook bij.

Succes met aanvragen. Duurt wel even hoor