Auteur Topic: ALV003: pil die gluten afbreekt binnen glutenvrij dieet  (gelezen 6643 keer)

Annikka

• Gold Member
Re:ALV003: pil die gluten afbreekt binnen glutenvrij dieet
« Reactie #15 Gepost op: maart 30, 2014, 10:52:51 »
Maal je die zaden ook fijn, of lukt het zo ook?
En geef je 1 keer per dag voer of hebben ze altijd een bak staan? En waar koop jij teffkorrels? En de andere ingredienten? Die gewoon in de supermarkt?
Ik heb veel zin om ook weer kippen te nemen als we verhuisd zijn. Ik verdraag wel gewone eieren, maar ben ban dat ik kast ga krijgen van het gewone kippenvoer. Als ik iets van gluten inadem krijg ik een reactie.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
« Reactie #16 Gepost op: maart 30, 2014, 11:14:11 »
Ik koop alle zaden bij de dierenwinkel, alleen het teffzaad niet, dat hebben ze niet.

Ik geef ze 's morgens eten om 8.00 uur, dan gaat hun hok open en mogen ze op het gras lopen, en 's avonds krijgen ze eten om 17.00 uur. 's Nachts gaat het hok dicht, ik hoop dat er geen muizen bij het eten kunnen. Er zijn ook metalen voerbakken die alleen werken als er een kip op staat, dan stel je het gewicht in. Maar dat neemt nogal wat ruimte in, dus zolang het niet nodig is, doe ik dat niet. Ze eten 's avonds niet alles op, maar als ze wakker worden, is er nog iets te eten. Dan houden ze zich hopelijk rustig tot het hok opengaat (maar deze soort, Barnevelder kriel, is een rustig ras, mijn buurman die bang was voor veel lawaai, heeft er geen last van, hij noemt de hennen zelfs 'fluisterkippen :D).

In het nachthok ligt hennepvezel, dat koop ik als het in de aanbieding is bij Pet's Place (zoals deze week). Het stuift weinig, ik vind het fijn om mee te werken.

Hier zie je het kippenhok dat ik heb, het is wit:  http://www.petsplace.nl/boerderij/dierenverblijven/hm-kippenhok-oliviacm~M-604042

We hadden een laag hekje, 50 cm, maar de kippen vliegen eroverheen (ze zagen lekkere aardbeienplantjes :roll:). Nu hebben we een hoger hekje gekocht (gewoon gaas op een rol, we kochten er los metalen stokken bij). Even afwachten of het de hennen tegenhoudt. Zo nee, dan ga ik 1 vleugel kortwieken, dat is pijnloos, en als ze willen opvliegen, draaien ze een rondje, ze zijn dan uit balans, en het hoeft maar 1 keer, daarna denken ze gewoon dat ze niet meer kunnen vliegen, en hun vleugel groeit in de ruitijd weer aan.
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #17 Gepost op: maart 30, 2014, 13:48:05 »
Dankjewel voor alle info :duimop:
Ik ga het opschrijven en hopelijk gaat het lukken. We hebben hier in onze tuin een pracht van een groot, zelfgemaakt kippenhok staan. Maar hier willen we ivm verhuisplannen niet meer aan kippen beginnen.

Wij hebben ook barnevelders gehad, maar dan het grote ras. Die kunnen wel kabaal maken ;) Het waren wel de leukste kippen die we gehad hebben, al legden ze op het eerste jaar na niet zo geweldig.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

MirjamH

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
    • Ik ben glutenvrij
« Reactie #18 Gepost op: maart 30, 2014, 22:21:45 »
Leuk, eigen kippen.
Fijn dat het kan!
Coeliakie geconstateerd mrt. 2007, na 3 maanden zeer ernstige klachten en 14 jaar hele lichte klachten. Dochter Eva (geboren mei 2008) doet mee aan Prevent CD onderzoek. Wel HLA-DQ8, geen coeliakie. Dochter Mirthe (geboren jan. 2011) coeliakie geconstateerd oktober 2012. http://ikbenglutenvrij.nl