Auteur Topic: nieuw even voorstellen en meteen een vraag:-)  (gelezen 1360 keer)

2508

• Jr. Member
  • **
nieuw even voorstellen en meteen een vraag:-)
« Gepost op: maart 06, 2014, 15:36:14 »
Hallo,

Ik ben nieuw hier en wil me even kort voorstellen.
Een maand geleden is bij onze dochter van 22 maanden coeliakie vastgesteld.
"Blij" met de diagnose, in die zin dat we eindelijk weten wat er aan de hand is en we weer aan herstel konden gaan werken. Nu inmiddels zo'n 6 weken op glutenvrij dieet en ze is gelukkig enorm opgeknapt, 1 kilo aangekomen en 1 cm gegroeid! Zelfs zo dat we soms onze eigen kind niet meer kennen: vrolijk, energiek, heerlijk om te zien!
Inmiddels hebben we aardig geproefd aan de basisbeginselen van het glutenvrije leven. Thuis lijkt het aardig onder controle, maar help... hoe doen jullie dat buitenshuis als je op bezoek gaat/feestje hebt bij iemand met ook kleine kinderen? Hier wordt aan tafel brood en koek ed gegeten en kinderen die hier komen spelen krijgen hier ook een glutenvrije versie van koek etc. Maar buitenshuis heb je dat een stuk minder in de hand natuurlijk. Ik merk dat ik niet op mijn gemak ben dan, continue waakzaam voor rondvliegende kruimels etc. Hebben jullie tips om hier wat beter mee om te kunnen gaan? Ik hoor ze heel graag!
Dochter geboren apr '12, diagnose coeliakie in jan '14.

MariskaB

• Newbie
  • *
Re:nieuw even voorstellen en meteen een vraag:-)
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2014, 20:11:31 »
Hi,

Welkom! Zelf weet ik ook nog maar 2 maandjes dat onze dochter coeliakie heeft maar ik hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt.. Fijn dat je dochter al zo opknapt!!
Wat ik merk is dat er best veel rekening met mijn dochter wordt gehouden als ik op visite ga. Op feestjes neem ik zelf lekkers mee en ga ik op bezoek dan hebben ze vaak wel wat in huis, en anders heb ik altijd wel wat in mijn tas. Pas sprak ik met diegene af waar ik op bezoek was dat hun kleine ook hetzelfde glutenvrije koekje kreeg. Vaak vinden ze het nog interessant ook. Op een feestje natuurlijk lastiger maar ik probeer er voor te zorgen dat mijn dochter bij mij zit met eten en drinken zodat ik er op kan letten dat er geen kindervingers aan haar eten en drinken komen.
Wel zie ik mijn dochter natuurlijk naar al het andere lekkers kijken, ze weet immers wat ze mist en dat vindt ik best wel eens verdrietig om te zien maar gelukkig weet ze al heel goed dat haar buikje er ziek van wordt. Voor jou dochter is dat misschien nog net wat moeilijker uit te leggen..
Succes met alles!
Mama van Phileine, geboren 10 juni 2010. In januari 2014 gediagnostiseerd met coeliakie