Auteur Topic: lactose vrije melkchocolade  (gelezen 7136 keer)

JosjeC

• Gold Member
lactose vrije melkchocolade
« Gepost op: februari 28, 2014, 16:41:43 »
..

Steleto

• Jr. Member
  • **
Re:lactose vrije melkchocolade
« Reactie #1 Gepost op: februari 28, 2014, 18:14:49 »
Er is ook nog Bonvita: http://www.bonvita.com/
Zij hebben zelfs een soort Magnum van rijstmelk. Het is natuurlijk niet precies hetzelfde als melkchocolade, maar ik vond het wel lekker.
Je zou misschien ook nog de minus L met een aantal blokjes pure chocolade kunnen smelten en laten uitharden?
Negatief biopt, wel duidelijke reactie op gluten. Daarnaast ook overgevoeligheidsreacties op tarwe, koemelk, soja, noten, pinda's, en diverse groente- en fruitsoorten

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: februari 28, 2014, 18:35:19 »
Wauw, die hebben zelfs paashazen en chocolaatjes. Weet je ook waar ik die kan kopen? Of kan het alleen online? Ik zie op die site geen 'storefinder'. Dank voor de tip in elk geval.

Steleto

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: februari 28, 2014, 19:06:59 »
Bij Ekoplaza en reformhuis in elk geval.
Negatief biopt, wel duidelijke reactie op gluten. Daarnaast ook overgevoeligheidsreacties op tarwe, koemelk, soja, noten, pinda's, en diverse groente- en fruitsoorten

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: februari 28, 2014, 19:30:55 »
Ah, dat is mooi, we hebben hier net een Ekoplaza gekregen in de stad.

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: maart 05, 2014, 20:25:48 »
Ik heb ondertussen Bonvita met koffiesmaak geprobeerd, die was al een stuk beter. Ik vond het alleen jammer dat er hele stukken koffieboon inzaten, te taai naar mijn smaak. Maar ze hebben meer smaken, dus die kan ik ook nog proberen.

Nu zit ik aan een stukje Maitre Mathis, dat vind ik de lekkerste tot nu toe (bijna niet van melkchocolade te onderscheiden. Volgens de verpakking zitten er ook nog ricekrispies in, maar die ben ik nog niet tegen gekomen. Misschien zitten die in het stuk dat ik nog niet gegeten heb  :P

Maitre Mathis is ook nog de goedkoopste, dus wat mij betreft is dit een blijvertje, gewoon te koop bij de AH waar ik altijd mijn boodschappen doe.

JoJ_91

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: maart 05, 2014, 20:52:54 »
Heb je de lactase pilletjes al ontdekt?! Als je dan een keertje een echt melkproduct wil eten (of niets anders bij de hand hebt) neem je zo'n pilletje en heb je er als het goed is geen last van!
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #7 Gepost op: maart 05, 2014, 21:22:28 »
Ja, ik had die van de tuinen. Maar die werkten alleen als ik de capsule doorbeet en dat vond ik nogal vies (ik heb ook pijnstillers die alleen nog maar werken als ik de capsule open maak, zou dat iets zeggen over de conditie van mijn darmen zeggen  :s ). De pot lactase van de tuinen is nu bijna leeg, dus ik ga nu van disolact proberen, die hebben capsules die je open kunt draaien.

Maar  nu ga ik eerst eens een kopje thee maken en kijken of er in het volgende stuk chocola wel rice crispies te vinden zijn.  :D

Joycem

• Newbie
  • *
Re: lactose vrije melkchocolade
« Reactie #8 Gepost op: september 30, 2016, 08:42:37 »
Melkchocolade heb ik nog niet gevonden. Wel neem ik regelmatig de variant van 85% cacao van Chocolate Company. Deze is melkvrij.
Chocolista bij Chocolate Company

SarahFrison

• Newbie
  • *
    • Gezondheidscoach voor mensen met chronische ziektes
« Reactie #9 Gepost op: oktober 03, 2016, 20:04:58 »
Ik heb al een aantal keren de chocolade van moofree gekocht. Normaal hebben ze repen en tijdens kerst/pasen hebben ze reepjes in de vorm van een kerstman en grote paaseieren. Ze hebben ook een adventkalender maar die heb ik nog nergens gevonden.

Wish

• Jr. Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: november 16, 2016, 20:14:03 »
Vorig jaar kregen mijn collega's een chocoladeletter en ik kreeg een lactosevrije melkchocoladereep van Damhert.  :) Die is echt lekker!  :ja: Sowieso een aantal AH's heeft ze.

JoJ_91

• Sr. Member
« Reactie #11 Gepost op: november 16, 2016, 22:58:08 »
Die lactosevrije melkchocolade van Damhert is erg lekker! En lijkt ook op die van Cereal, die zijn ook heerlijk! http://www.jumbo.com/cereal-glutenvrije--lactosevrije-melkchocolade-100g/158430DS/
Zowel de variant met nootjes als die zonder nootjes
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #12 Gepost op: november 17, 2016, 08:14:31 »
Bij de Jumbo in Winssen hebben ze ook de lactosevrije chocolade van RitterSport!
En volgens mij verkoopt glutenvrije webshop Ruttmans nog andere merken (in ieder geval een jaar geleden, heb recent niet meer gekeken).
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl.
En deze vul ik met lekkere, gezonde en gemakkelijke recepten: http://primarecepten.webklik.nl