Auteur Topic: kokosbodem  (gelezen 6702 keer)

Xativa

• Newbie
  • *
kokosbodem
« Gepost op: februari 08, 2014, 20:57:19 »
Zeer simpel

60 a 100 gram kokosrasp (te koop in reform/of toko) let wel op dat het 100% kokos is
2 eieren

Doe de kokos in een kom en meng hierdoor de eieren met een lepel
Meng dit met een lepel door elkaar.

En doe dit mengsel in een taartvorm. Je hoeft 'm niet in te vetten kokosrasp is vrij vet en heeft dus geen extra vet nodig.

Zet in de oven op 180 graden 20 min.

Je kunt een kwarktaart hiermee maken of monchou taart met citroen bijvoorbeeld.

T.M.

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Re:kokosbodem
« Reactie #1 Gepost op: februari 08, 2014, 21:37:45 »
Leuk idee, ben hier niet op gekomen. Ik ga dit recept zeker een keer uit proberen. :D

koekie8

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: februari 08, 2014, 22:23:58 »
Wat een leuk idee! Ik was nog op zoek (nou ja, niet actief op zoek..) naar een geschikte bodem voor onder mijn kwarktaart. Dit ga ik binnenkort eens uitproberen!
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

Xativa

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: februari 10, 2014, 10:27:52 »
Fijn van kokosrasp is dat het heel erg vult. Kokosmeel heb je ook maar dat is heel fijn geraspt,vind ikzelf als zand smaken. Kokosrasp is lekkerder. Is ook makkelijk om kokosmakronen te maken. Neem 2 eetlepels kokosrasp doe hierdoor 1 ei en roer dit met wat stevia of andere zoetstof. Maak een bolletje en doe dit 20 min in de oven op 180 graden
 Met suiker gaat het teveel karameliseren,heb ik gehoord. Ik zou dus zoetstof nemen die op hoge temperaturen gebakken kan worden.  Xylitol of stevia.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #4 Gepost op: februari 10, 2014, 10:28:57 »
Je kunt hem ook met abrikozenpulp beleggen.

http://kookdewereldrond.blogspot.nl/2011/05/kokostaart.html
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Annikka

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: februari 10, 2014, 13:33:24 »
Ik koop regelmatig kokosrasp van het merk Theha. Niet duur en ook mooi fijn geraspt. De biologische vind ik wel lekker, maar te grof geraspt en dat gaat overal tussen mijn gebit en tandvlees zitten.
Kokosrasp van Theha koop ik bij Poiesz (een supermarktketen in het noorden).
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

Pallas

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: februari 13, 2014, 20:39:04 »
De toko heeft ook geraspte cocos in de diepvries. Ik vond het toen ik pomtayer zocht. Van het weekend ga ik er iets lekkers mee bakken, ik denk cocosmakroon!

Xativa

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: februari 19, 2014, 17:17:28 »
Vandaag per ongeluk iets uitgevonden. Ik was bij iemand en die had niets in huis voor mij Ze vroeg wat maak je dan wel eens. Ik zeg kokosrasp met ei. Ze deed het in de magnetron en we kregen een soort cake-je eruit.

Dus doe 4 a 5 eetlepels kokosrasp en 1 ei in een magnetron bestendig kommetje. Doe hier eventueel doorheen wat zoetstof zoasl stevia  of suiker.

Zet het 1 minuut en 30 seconde in de magnetron. En je hebt een heel simpel cake-je

Lampje

• Full Member
  • Shine a light every day
Re: kokosbodem
« Reactie #8 Gepost op: mei 07, 2016, 22:38:38 »
Hmmm ik zou de tip "je hoeft niet in te vetten, het is al vet genoeg" aanpassen... Mijn kokosbodem is de nieuwe bodem van de springvorm geworden... :duimlaag: de antiaanbaklaag zat vast aan m'n koekbodem en Vice versa. Oft. Springvorm kan de prullenbak in!

Leuk idee maar hier dus geen succes!
coeliakie sinds september 2008 (Marsh 3A). Beschadigingen darmbiopt, geen verhoogde antistoffen in het lichaam

Zoontje (2012) coeliakie en dochter (2014) coeliakie + koemelkallergie

nelly

• Newbie
  • *
Re: kokosbodem
« Reactie #9 Gepost op: juni 26, 2016, 15:49:35 »
dank je wel,ben al lang op zoek naar een goede bodum,ga het proberen,nelly