Auteur Topic: Chocolade-hazelnoottaart  (gelezen 1257 keer)

E_91

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
Chocolade-hazelnoottaart
« Gepost op: januari 23, 2014, 16:54:50 »
Dit recept heb ik een keer ergens van internet gekopieerd (vraag me niet meer waar) en daarna wat aangepast. Heel erg lekker en makkelijk!

Ingrediënten:

Voor de bodem:

40 gram kokosrasp
190 gram amandelmeel
30 gram boter of kokosolie
een snufje zout
30 gram maple syrup

Voor de ‘vulling’:

240 milliliter kokosmelk
280 gram gehakte pure chocolade
1 theelepel vanille extract

Voor de topping:

15 gram kokosrasp
65 gram hazelnoten
een snufje zeezout

Bereiding

1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
2. Meng het amandelmeel, de kokosrasp en zout door elkaar. Smelt de boter/kokosolie samen met de maple syrup. Giet dit door het amandelmeel mengsel. Kneed het tot een kruimig deeg dat wel goed plakt als je het tegen elkaar duwt. (Dit alles gaat volgens mij vrij makkelijk in een keukenmachine, maar die heb ik niet dus met de hand kan ook!)
3. Druk het deeg in je taartvorm.
4. Bak de bodem gaar in 15-20 minuten en laat ten minste een uur afkoelen.
5. Doe de gehakte chocoladestukjes in een kom. Breng de kokosmelk aan de kook en giet het dan over de chocolade. Meng tot een glad geheel en voeg als laatste de vanille toe.
6. Giet het chocolademengsel over de bodem. Laat de taart ten minste een uur in de koelkast staan tot hij helemaal is opgesteven.
7. Hak de hazelnoten (en bak eventueel heel even in de oven tot ze goudbruin zijn). Meng met de kokosrasp en verspreid dit mengsel over de taart. Eventueel kun je het afmaken met een beetje zeezout.

orionne

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chocolade-hazelnoottaart
« Reactie #1 Gepost op: januari 23, 2014, 16:59:50 »
die ga ik een keer proberen, lijkt me heel lekker :duimop:
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)