Auteur Topic: wie heeft er ook ervaring met negatieve bloedtest en toch wel coeliakie?  (gelezen 1168 keer)

cchantall

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Naast mijn dochter Noortje en mijn man, die bewezen coeliakie hebben, heeft mijn oudste dochter van negen ook klachten.
Ze is vorig jaar al bij de coeliakiepoli in het LUMC geweest en daar kwam uit dat ze een ander soort gen heeft, DQ 5 of zo iets en ijzertekort, maar geen afwijkende antistoffen.
Arts wilde haar nog niet belasten met biopt.
Nu, en jaar later, is ze te weinig gegroeid en is onder de onderste lijn van de curve mbt gewicht. Verder ziet ze vaak wit, veel moe, snel knorrig, en afwijkend tandglazuur.

Nu hebben we contact gezocht met de kinderarts uit het LUMC en die wil haar toch weer zien op de poli, erg fijn dus.
Nu vraag ik me af of t wel eens voorkomt dat kinderen negatief bloedtesten, Ún en ander gen hebben,  maar dat er uit een biopt wel coeliakie komt.

Ik weet dat ik op de zaken vooruitloop, maar ben benieuwd of iemand hier op t forum dit wel eens heeft meegemaakt.
Moeder van Noortje, 12-03-2010 en Fleur, 21-11-2004

Noortje naar het LUMC, ivm afwijkende bloedtest. 11 november 2011 heeft ze een biopt gehad, omdat de bloedtesten tegenstrijdig waren. 21 november 2011 de uitslag: Coeliakie. Mijn man heeft ook coeliakie en Fleur is net doorverwezen naar LUMC