Auteur Topic: Op zoek naar leuke gesprekken.  (gelezen 13892 keer)

Joec

• Newbie
  • *
Op zoek naar leuke gesprekken.
« Gepost op: januari 18, 2014, 12:09:30 »
Hallo mensen!

Ik ben joec 17 jaar woon in katwijk aan zee, leef me hele leven al me coeliakie.
Ik wil graag contact leggen met meiden die hier ook mee moeten leven, het lijkt me leuk om een keer contact te leggen met iemand die het zelf ook heeft, ik heb namelijk nog nooit een leuke band met iemand gehad die ook lijdt aan coeliakie! Maakt niet uit welke leeftijden ik ben altijd in voor een praatje! Laat maar wat weten!

Groetjes en liefs :? Joec

Lirio

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Op zoek naar leuke gesprekken.
« Reactie #1 Gepost op: januari 18, 2014, 12:29:23 »
Bij jong en glutenvrij vind je leuke meiden van je eigen leeftijd met coeliakie.

:duimop:
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

T.M.

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2014, 20:39:31 »
Hallo Joec,

ik ben 20 jaar en heet Tamara.
Al 3 jaar heb ik coeliakie, mijn broer en moeder hebben het ook.

Leuk dat je contact zoekt, bij ons in de buurt is ook niemand met coeliakie.

Groetjes Tamara :D

T.M.

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: januari 19, 2014, 21:42:46 »
He Joec,

Ik reageer ff zo.
Ik ken jou helemaal niet, daarom vertel ik liever niet waar ik woon.
Maar ja bij ons zit het in de familie, nu gaat het makkelijker. Want eerst was ik alleen en dat was wel moeilijker in het begin. Mijn vader vindt het niet erg om mee te eten, hij vindt het niet anders smaken met het avondeten. En dat is wel fijn, nu hoeft ook alles niet meer apart. In het begin toen ik het alleen had, werd er nog apart gekookt. Maar nu niet meer.

Hoe is het met jou, jij bent alleen. Wordt er bij jullie apart gekookt of niet. En hoe ga jij er verder mee om, bijvoorbeeld met vrienden of bij familie.

Groetjes Tamara

Joec

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: januari 19, 2014, 22:18:24 »
Hoi Tamara,

Begrijp dat je me niet kent, heb ik ook begrip voor.
Maar je broertje en je moeder hebben het dus later gekregen als jou? Dat is ook rot, want ze zien jou toen te nog geen coeiliakie had en nu hebben ze het zelf.
Bij mij thuis is het altijd geregel, mijn moeder kookt optimaal voor mij want, mijn moeder heeft altijd heel erg meegeleefd en ben dus op haar manier verwend met het eten, ze haalt altijd lekkere koekjes in huis etc. Bij mijn vader is het anders want mijn vader kookt meestal wel voor mij alleen (even tussendoor m'n ouders zijn gescheiden). Hun eten bijvoorbeeld roerbak met een of andere saus wat dus meestal gluten bevat. Bij mijn vrienden is het haast nooit eten, en als we gaan eten dan eten we buiten de deur, patatje of iets. Als ik dus bij vrienden eet dan haal ik meestal een maaltijd of ik eet gewoon thuis, want ik vertrouw ze wel met koken, maar ze weten niet alles dus ik eet liever thuis. Mijn vrienden gaan wel goed met de allergie omdat ze wel altijd overal op letten. En hoe zit het bij jou vrienden? Koken hun wel als je blijft eten of neem je dan altijd zelf wat mee? hoe gaan ze ermee om?

Groetjes joec

T.M.

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: januari 20, 2014, 10:08:47 »
He Joec,

Wat rot voor je dat je ouders gescheiden zijn. Dan is het wel eens lastig denk ik, als je bij je vader bent. Heb je ook Broers of zussen? Als ik met vrienden ben, dan blijf ik nooit eten. Ook bij de familie niet, bijvoorbeeld met een verjaardag. Dan wordt er niks voor ons neergezet, dat is te veel moeite. Meestal nemen wij zelf dan iets mee, want mijn broer heeft ook diabetes type 1. En dan moet je wel iets bij je hebben altijd. En dat is dan ook wel vervelend met een verjaardag, want mijn nichtje heeft ook  Diabetes type 1. En vaak voelt ze zich niet lekker lichamenlijk. Dan zeggen wij ook wel eens, laat haar eens testen. Maar wij worden dan niet serieus genomen, nee dat hoeft niet. Want zij heeft het niet, en dan denk ik. Het is toch wel zielig voor haar, zij heeft gezegt toen wij daar over spraken. Dat ze wel getest wil worden, maar haar ouders zijn zo makkelijk in dingen. Ze doen dat gewoon niet, dat is wel naar. Verder eet ik liever thuis, zonder foutjes. Want ik word heel ziek als ik iets binnen krijg. Dan moet ik overgeven, en dat wil ik niet.  Ik of mijn moeder koken vaak thuis, het is leuk om te koken voor het gezin vind ik.

Groetjes Tamara.

_Marjolein_

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: februari 27, 2014, 15:33:46 »
Hey Joec!

Ik ben Marjolein, ik ben 18 jaar en woon in BelgiŽ. Zelf heb ik sinds 02/02/2012 coeliakie, mijn derde glutenvrije jaar is begonnen! Zelf ken ik niemand die coeliakie heeft, ook bij mij thuis niemand.
Je stuurt maar een berichtje en misschien kunnen we emailadressen uitwisselen ofzo!
Groeten :)

Tomtomski

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: maart 03, 2014, 22:30:35 »
Hee!
Ik heet (ook) Tamara en ben (ook) 20 jaar :lol: Ik weet sinds enkele maanden dat ik coeliakie heb en het is soms nog lastig buitenshuis. Ik durf bijv alleen maar patat te eten en dan niet bij alle patatzaken. Het lijkt me leuk om hier in dit topic met elkaar te praten, email vind ik nogal persoonlijk worden  :P
Groetjes

evr2479

• Newbie
  • *
  • Diagnose coeliakie in november 2012
« Reactie #8 Gepost op: maart 10, 2014, 20:35:47 »
Hi!

Ik heb zelf ook coeliakie en ik ben 16 jaar. Bij mij is het ontdekt op mijn 15e dus heb het niet sinds ik ben geboren. Ben er ondertussen aan gewend, maar het blijft altijd moeilijk.

Als je wilt kletsen stuur maar een berichtje!
Diagnose coeliakie 3b in november 2012

cbor

• Newbie
  • *
heey
« Reactie #9 Gepost op: april 16, 2014, 20:50:39 »
heey loec.
ik ben chayenne ik ben 12 jaar en de enigste in de familie met suikerziekte en coeliakie.
ik ben pas nieuw maar als je wilt praten zeg je het maar :duimop: :D