Auteur Topic: Controle  (gelezen 1995 keer)

Laetitia

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Controle
« Gepost op: januari 16, 2014, 17:28:10 »
Vandaag bij internist geweest, alle bloedwaarden goed en de twee antistoffen: de ene was 18 en de ander 1,5. Weet niet meer welke, maar zeer goed resultaat. Volgend jaar weer terug, over vier maanden verpleegkundige en weer bloedprikken en over half jaar dietiste.
Wat ik vreemd vond is dat ik vroeg wanneer er weer biopt plaatsvond om te kijken of mijn darmen weer herstelden met vlokken. Doen ze niet meer, zolang de bloedwaarden goed zijn was het niet meer nodig.
Is dat bij jullie ook zo?
Heb coeliakie en fibromyalgie, al twijfel ik aan Fb als ik overeenkomsten zie. Die klachten wel al 35 jaar aanwezig, maar coeliakie vastgesteld in dec 2012, marsh 3c

Lirio

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Controle
« Reactie #1 Gepost op: januari 16, 2014, 23:27:44 »
Ja bij mij was dat ook zo. 6 jaar geleden was 1 jaar na mijn diagnose. En mijn MDL wilde me niet plagen met een onnodig onderzoek. Als je antistoffen dalen en je klachten afnemen dan doe je het gv dieet goed en gaan je darmen herstellen.
Bij mij is er vorig jaar een 2de gastroscopie gedaan maar alleen omdat ik nieuwe andere klachten had dan van de coeliakie.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"