Auteur Topic: Lactase-pilletjes  (gelezen 31518 keer)

Annikka

• Gold Member
Re:Lactase-pilletjes
« Reactie #15 Gepost op: juli 03, 2014, 13:01:39 »
Je kunt heel makkelijk een soort roomijs maken van bevroren bananen en zelfgemaakte amandelmelk. Gewoon samen blenderen en evt nog een zoetmiddel als ahornsiroop toevoegen.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

optimus

• Jr. Member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: juli 03, 2014, 15:51:19 »
Hoi allemaal,
het heeft me bijna twee jaar gekost maar ik weet nu zeker dat ik echt een permanente lactose-intolerantie heb en dat het niet alleen kwam vanwege m'n beschadigde darmen in het begin.

Dit is misschien een beetje off-topic, maar hoe kwam je erachter dat je lactose intolerantie permanent is?  Ik had nog stille hoop dat ik ooit weer vrij was om gewone melk te kunnen drinken...
juni 2013: anti-tTG=15
mei 2014: anti-tTG>128, Marsh 3B

LauraV

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: juli 03, 2014, 18:51:48 »
Die hoop heb ik ook. Ik probeer af en toe een klein beetje (eens in de zoveel maanden), zodat ik net genoeg reactie heb voor wat gedoe, maar niet dat ik meteen moet rennen naar de pot.

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #18 Gepost op: juli 06, 2014, 22:54:45 »
Ik hoop dat ook en net als Laura test ik het elke zoveel maanden met een klein beetje van een product dat melk bevat.
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.