Auteur Topic: 13 december 2014: info over allergenen bij elke bakker, slager, catering etc.  (gelezen 1661 keer)

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Warenwetregeling allergeneninformatie niet-voorverpakte levensmiddelen

Op 14 november 2013 is in Regulier Overleg Warenwet het voorstel besproken voor de nieuwe Warenwetregeling allergeneninformatie niet-voorverpakte levensmiddelen. Bedrijven zoals restaurants, slagers, bakkers, zorginstellingen, cateraars en ieder die onverpakte voedingsmiddelen aanbiedt zullen hieraan per 13 december 2014 moeten voldoen.

Het Nederlandse voorstel stelt een schriftelijke (of digitale) basis centraal. Er zal dus grondstofinformatie van alle producten aanwezig moeten zijn.

De allergeneninformatie van eindproducten mag op allerlei verschillende manieren gegeven worden, ook mondeling. Dit is wel aan strikte voorwaarden verbonden.

lees meer: http://www.allergenenconsultancy.nl/nieuws.php?nid=181

Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Lirio

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:13 december 2014: info over allergenen bij elke bakker, slager, catering etc.
« Reactie #1 Gepost op: december 09, 2013, 20:47:03 »
Goed nieuws!
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"